بررسی مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی با حضور عراقچی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور عراقچی در جلسه امروز این کمیسیون جهت بررسی آخرین روند مذاکرات در وین خبر داد.

به گزارش سادس، محمد عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین برگزار شد.

وی گفت که اعضای کمیسیون امنیت ملی از گزارش آقای عراقچی در خصوص روند مذاکرات کاملا راضی نبود که این موضوع هم با عنایت به لازم‌الاجرا بودن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لغو تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی و پس از آن بازگشت به اجرای تعهدات برجامی است.

عباس زاده توضیح داد: مقاومت طرف غربی به ویژه آمریکا برای دادن تضمین و عمل به تعهداتش کاملا شک‌برانگیز است. البته که مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صورت وجود شرایط لغو تحریم‌ها حتی یک روز هم راضی به تأخیر نیست . آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی بخشی از تحریم‌ها را حفظ کند که این موضوع نشان می دهد آن ها نقشه‌هایی از جمله استفاده از مکانیزم ماشه دارند به همین دلیل منافع ملی ما ایجاب می‌کند تضمین‌های لازم را بگیریم زیرا فشار حداکثری آمریکا و غرب شکست خورده و اقتصاد درون زای ما نتیجه می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت که در این جلسه کلیات طرح اصلاحیه قانون بسیج سازندگی با هدف حمایت همه جانبه از گروه‌های جهادی و گسترش گفتمان جهادی به شکل عمومی و تقویت اقدام در عرصه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها به تصویب رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *