انتقاد نوروزی از عملکرد شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراها

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در انتقادی از عملکرد شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: قانون اجازه نمی‌دهد مجددا افراد رد صلاحیت شده در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر را تائید صلاحیت کنید. قانون فقط به شما اجازه تائید صلاحیت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر را داده اما شما حتی به شهرهای زیر هزار نفر را هم صلاحیت دادید.

به گزارش سادس، حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر آئین نامه‌ای ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، از عملکرد وزارت کشور در انتخابات انتقاد کرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی مدعی شد: وزارت کشور رفتار تبعیض آمیزی بین هیات‌های نظارت و اجرائی قائل بود. بنده ساعت سه بامداد شنبه در فرمانداری بودم و هیئت‌های نظارتی شام صرف نکرده بودند. این انتقاد را در جریان انتخابات به قائم مقام وزیر کشور اطلاع دادم. ساعت ۴ صبح شنبه شام به دست اعضای هیئت نظارت رسید. در حق هیئت های نظارت و بازرسان بی مهری و تبعیض شد. رحمانی فضلی دست اندرکاران این اتفاق بد را بازخواست کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، ادامه داد: به شما عرض کردیم که قانون اجازه نمی‌دهد مجددا افراد رد صلاحیت شده در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر را تائید صلاحیت کنید. قانون فقط به شما اجازه تائید صلاحیت شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر را داده اما شما حتی به شهرهای زیر هزار نفر هم صلاحیت دادید و مشکلاتی ایجاد شده که در حال حاضر همه گرفتار آن هستیم. افراد زیادی که واجا، ناجا، دادگستری، حراست و بازرسی کل کشور آنها را رد کرده بودند و ما رد صلاحیت آنها را پذیرفته بودیم اما شما تائید کردید.

وی در پایان از گفت وگو با نادری و تقی پور نمایندگان تهران در هیات نظارت خبر داد و گفت: امیدوارم اجازه بازرسی و شمارش مجدد صادر شود و به طور قطع در این بازشماری افراد منتخب تغییر خواهند کرد. انتظار داریم مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *