قالیباف: امیدواریم دولت جدید بتواند به تعهداتی که داده عمل کند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم دولت جدید بتواند به تعهداتی که داده عمل و به توقعات و گله مندی که مردم دارند رسیدگی کند.

به گزارش سادس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه انتخابات یک فرایند پیچیده، متمرکز و حساس است، گفت: در همه جغرافیای کشور صندوق های ثابت و سیار مشغول به کارند و هیئت‌های اجرایی اعم از هیئت نظارت، رسانه‌ها، دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌هایی که سلامت و بهداشت را تامین می‌کنند، در همه کشور درگیرند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. در راس آن از مردم تشکر میکنم که در این شرایط سخت کرونایی وقت گذاشتند در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: صبح امروز شاهد بودم در یکی از حوزه ها  در آغاز کار اشکالی در احراز هویت آنلاین پیش آمده بود و بعضاً در برخی حوزه ها تا ساعت ۱۰ صبح این اشکال طول کشید؛ از جهت فنی مشکلی ایجاد نشده بود، اما عملا مجریانی که کار اجرا را می‌کردند منتظر اجازه ستاد انتخابات جهت پیگیری آفلاین کار بودند؛ به همین دلیل مردم در صفوف منتطر شدند که این مشکل  برطرف شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه «کمبود تعرفه در کشور نداریم اما در توزیع تعرفه اشکالاتی وجود دارد»، خاطر نشان کرد: در جریان برگزاری انتخابات امروز همکاری خوبی بین بخش نظارتی و اجرایی وجود داشت؛ مجلس در این زمینه در حوزه انتخابات شوراها مسئولیت نظارت را بر عهده داشت و در حوزه انتخابات‌های مجلس، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری شورای نگهبان مسئولیت نظارت را بر عهده دارد.

قالیباف با بیان اینکه «برگزاری همزمان چهار انتخابات سختی خودش را دارد»، افزود: اشکالات موجود در برگزاری انتخابات با پیگیری برطرف می شود و تاثیری در صحت انتخابات ندارد. بعضاً مردم در هوای گرم در شروع کار در صف منتظر شدند که من به سهم خودم عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین درباره ابعاد ملی و بین المللی حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: بدون شک انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و سرمایه بزرگ سیاسی و اجتماعی ما است؛ فرصتی بزرگ در اختیار مردم است که بر اساس مردم‌سالاری دینی، نقد هایی که دارند را مطرح نمایند. انتخابات یک پنجره تغییر مدیریتی کشور در حوزه محلی، شهرداری‌ها و قوه مجریه در سطح ملی است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه طبیعتاً انتخابات اثرات ملی و بین المللی دارد، ادامه داد: امیدواریم دولت جدید بتواند به تعهداتی که داده عمل و توقعات و گله مندی که مردم دارند رسیدگی کند. امیدوارم شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم باشیم و با نتیجه انتخابات دولت آینده به تعهدات خود عمل کند. همه قوا با همدلی و همکاری جواب زحمات و حضور مردم را با کار درست و خوب بدهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *