نوروزی: گفتمان رئیس جمهور با رأی بالا، نفوذ بین المللی دارد

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در مورد ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: امروز در گام دوم انقلاب باید به دنیا ثابت کنیم که تحریم‌های سنگینی را تحمل کرده‌ایم اما از آرمان‌ها و اصول‌ کوتاه نیامده‌ایم. رئیس جمهوری که با درصد آراء بالایی انتخاب می‌شود، نفوذ گفتمانی دیپلماتیک بیشتری نسبت به یک رئیس جمهور با آراء کم، دارد. ‎

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با سادس در مورد راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: صدا و سیما رسالت خطیری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد. میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی از هر چیزی مهم‌تر است. اگر صدا و سیما مسائل داخلی و خارجی کشور را به خوبی تشریح کند، می‌تواند افقی برای رأی دادن جلوی پای مردم بگذارد. مردم ما، مردم خوب و ولایتمداری بوده و هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه مردم اشتغال و اقتصاد است، گفت: تلاطم قیمت‌ها، کمبود کالا و نهاده‌ها از عمده‌ترین مشکلات مردم است. نامزدها باید صراحتاً توضیح دهند که چه برنامه‌ای برای کنترل تورم و نوسانات بازار ارز و بورس دارند. کاندیداها به جای تخریب یکدیگر به ارائه راهکارهایشان برای برون رفت از وضع موجود بپردازند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این پرسش که دعوت چه اشخاصی در ایران باعث افزایش میزان مشارکت در انتخابات می‌شود، گفت: نخبگان، فرهیختگان، استادهای دانشگاه‌ها و فرهنگیان همواره تأثیرگذار بوده و هستند. بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند. بانوان می‌توانند به تنهایی مشارکت در انتخابات را بالا ببرند. از طرف دیگر روحانیون، ریش سفیدان و معتمدان می‌توانند با ترغیب مردم مشارکت را افزایش دهند. از علمای همه ادیان و چهره‌های اثرگذار می‌خواهم که نسبت به انتخابات حساس باشند و برای دعوت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

این نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد نتایج افزایش مشارکت در انتخابات اظهار کرد: رئیس جمهوری که با رأی بالایی انتخاب شود، هم در مرزهای داخل کشور و هم در خارج از کشور از قدرت و اقتدار بیشتری برخوردار می‌شود. اگر به انتخابات سوریه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مشارکت بالای مردم برای انتخاب بشار الاسد مشت محکمی به دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی زده است.

نوروزی تأکید کرد: امروز در گام دوم انقلاب باید به دنیا ثابت کنیم که تحریم‌های سنگینی را تحمل کرده‌ایم اما از آرمان‌هایمان و اصول‌ کوتاه نیامده‌ایم. رئیس جمهوری که با درصد آراء بالایی انتخاب می‌شود، نفوذ گفتمانی بیشتری نسبت به یک رئیس جمهور با آراء کم، دارد.

انتهای پیام‎

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *