امکانات محدود در حوزه محیط‌بانی استان تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از پرسنل محیط زیست استان تهران تحت عنوان محیط بان مشغول خدمت هستند، اظهار کرد: متاسفانه امکانات محدودی در حوزه محیط‌بانی داریم و از تجهیزات به‌روز دنیا برای حفاظت از مناطق بی‌بهره‌ایم بنابراین باید برای بهتر کردن وضعیت محیط‌بانان تلاش بیشتری شود.

به گزارش سادس، همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست پیش از ظهر امروز سعید محمودی و عبدالرضا چراغعلی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران – در پاسگاه محیط بانی کن و سولقان حضور یافتند.

محمودی در خصوص ضرورت احداث پاسگاه محیط‌بانی کن و سولقان در این منطقه گفت: این پاسگاه در موقعیتی از منطقه قرار دارد که به لحاظ تعرض به اراضی و شکار بسیار حائز اهمیت است و نبود این پاسگاه خلائی را در زمینه حفاظت از منطقه ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در تهران به‌ دلیل وجود آلودگی‌ها و موضوعات مختلف محیط زیست شهری، کمتر به محیط زیست طبیعی پرداخته شده است، گفت: جمعیت‌های فراوانی از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان تهران وجود دارد و خوشبختانه این استان از لحاظ محیط زیست طبیعی و مناطق حفاظت شده از استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران دو طرح محیط زیستی شامل سیستم تصفیه پساب دو شرکت‌ همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این افتتاح‌ها با بیان اینکه همه مسائل مختلف کشور با هم مرتبط است و محیط زیست هم قسمتی از مسئولیت اجتماعی برای زندگی بهتر به شمار می‌آید، گفت: مسئولیت‌پذیری صنایع هم از بابت مسائل محیط زیستی و هم رسالتی که در خصوص تولید دارند بسیار مهم است و همواره به دنیال یاری و کمک به صنایع هستیم تا در خصوص مسائل محیط زیست مشکلی نداشته باشند.

انتهای ‌پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *