نیکزاد: وزارت صمت مجوز تولید یک میلیون تن فولاد در اردبیل را صادر کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری ساخت یک میلیون تن فولاد در اردبیل خبر داد و گفت: مجوز این اقدام از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و این اقدام با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران شروع خواهد شد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با سادس، در مورد جلسه امروز(شنبه) با مسئولان شرکت ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: بخاطر رعایت عدالت و همچنین استفاده از منافع موجود در کشور، می‌توان کارهای بزرگ انجام داد. شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و سایر شرکت‌های توسعه‌ای به این منطق رسیده‌اند که چنانچه دولت منابع ریالی یا ارزی لازم را در اختیار ندارد، آنها حاضرند معادن را از دولت بگیرند و در مقابل کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.

نیکزاد با بیان اینکه «بعضی شرکت‌ها حاضرند کار کارشناسی دقیق انجام شود و پروژه معادن را با کارِ ارزشمندِ رساندن آب شُرب به یک استان تهاتر کنند» گفت: جلسه امروز در راستای پیگیری ساخت یک میلیون تن فولاد بود که در اردبیل انجام خواهد شد، مجوز این اقدام از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است. این کار بزرگ به صورت سه جانبه با همکاری شرکت ایمیدرو، شرکت  معدنی و صنعتی چادرملو و وزارت صمت در اردبیل شروع خواهد شد.

نماینده اردبیل افزود: استانداری نهایت همکاری را در این زمینه داشته است و آب لازم از پسماند فاضلاب شهر را تامین کرده همچنین زمین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار قرار داده و مجوز لازم از طرف وزارت صمت نیز صادر شده است. در نهایت کار با ثبت شرکت شروع می شود و نهایتا ظرف  ۲۴ ماه یک میلیون تن بر ظرفیت ۳۰ میلیون تنی تولیدی فولاد کشور افزوده شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تاثیر افزایش تولید فولاد بر قیمت خودرو، از احتمال کاهش قیمت خودرو در صورت افزایش تولید فولاد خبر داد و مدعی شد: افزایش تولید فولاد سبب توسعه، ارز آوری و صادرات می‌شود. ما می‌توانیم کارهای توسعه‌ای کشور را بهتر پیش ببریم. ارتباط تولید فولاد با خودرو این است که وقتی فولاد را به ورق مورد نیاز خودرو تبدیل می‌کنیم سبب رفع نیاز خودروسازی می‌شود. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *