پیشنهاد تامین مسکن ویژه برای کارگران شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: تامین مسکن ویژه کارگران شهرداری باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش سادس، الهام فخاری در دیدار با جامعه کارگری شهرتهران که جمعه شب با حضور علیرضا محجوب و در فضای باز دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار شد، گفت: امروز با تلاش و زحمت شبانه‌روزی کارگران عزیز و به خصوص کارگران شریف خانواده بزرگ شهرداری تهران، تهران ساخته و از آن حفاظت و حراست شده است.

وی با بیان اینکه تهران شهری با ویژگی‌های خاص و غیرقابل مقایسه با دیگر شهرهاست، گفت: این شهر دارای فرصت‌ها و چالش‌های بزرگی است. چالش‌های بزرگی که با همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری در چهارسال اخیر تبدیل به بحران نشده و خطرات زیادی از سر مردم برطرف شده است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه شهروندان تهرانی نیازهای متفاوتی دارند، گفت: این شهر جمعیت زیادی دارد و افراد مختلف از اقشار مختلف نیازهای متفاوتی دارند. بخشی از این تفاوت‌ها و نیازها و ضرورت‌ها منازعات و مشکلاتی را ایجاد کرده که به خصوص شرکت و کارکنان شرکتی مثل شهربان با آن بیشتر دست‌و پنجه نرم می‌کنند. اما باید خداقوت و دست‌مریزاد گفت به این عزیزان که با همه این دشواری‌ها در طول این چهار سال مردم از شما آزاری ندیدند. بلکه مردم با حمایت و همراهی این عزیزان احساس امنیت بیشتری کردند و احساس کردند که شما فضاهای شهری را به نفع همگان برایشان حفظ می‌کنید.

فخاری با بیان اینکه سعی کردیم در طول چهارسال حضور در شورای شهر پنجم به ضرورت‌ها و نیازهای جامعه کارگری بپردازیم، گفت: با همت و پرچم‌داری برادر بزرگوارمان جناب آقای افشین حبیب‌زاده، فراکسیون کارگری را در دوره پنجم ایجاد و تلاش کردیم ضرورت‌ها و نیازهای جامعه کارگری را موردتوجه قرار دهیم. خواسته‌های شما را پیگیری کردیم.  ما در فراکسیون کارگری سعی کردیم مسائل قدیمی و کهنه‌ای را که موجب ناراضیتی و آزار و اذیت جامعه کارگری شهرداری تهران بود شناسایی و مسائل را برطرف کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در آموزه‌های دینی‌مان آمده که کم دادن مزد کارگر معادل با گناه کبیره است، تصریح کرد: این کم دادن مزد کارگر وقتی اتفاق می‌افتد که قراردادها، قراردادهای درستی نیست. وقتی اتفاق می‌افتد که قراردادها همسان‌سازی نشده است. یکی از مواردی که در شورای پنجم پیگیری کردیم و خوشبختانه در مورد شرکت شهربان این مساله حل شد، بحث همسان‌سازی و تثبیت قراردادهای عزیزان بود و امیدواریم در ادامه راه با رای شما و خواست شما این رویکرد ادامه پیدا کند و بتوانیم برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های دیگر شهرداری تهران هم این مهم را محقق کنیم و امیدواریم در گام بعدی تبدیل قراردادها از پیمانکاری به یک وضعیت باثبات‌تر را بتوانیم دنبال کنیم.

فخاری ادامه داد: موارد و مسائلی دیگری هست که جامعه کارگری از دیرباز با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است، شرایط سخت زندگی در تهران و شرایط دشوار اقتصادی به واسطه شرایط خاص کرونا برجامعه ما و به خصوص بر کارگران ما تحمیل شده، بیشتر آسیب‌رسان است و به کارگران صدمه می‌زند. ما معتقد و امیدواریم که در کنار هم و با رای شما، صدای رسای کارگران در شورای شهر تهران تداوم پیدا کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در گزارش عملکرد شورای پنجم صحبت از تعیین و تکلیف کردن چندین هزار میلیارد مطالبات شهرداری تهران است، گفت: در این گزارش صحبت از تعیین تکلیف سه هزار ملک در شهرداری تهران است و ما تلاش کردیم تا املاک نجومی تکرار نشود و این املاک را به نفع مردم و برای مردم پس بگیریم.

فخاری افزود: امیدوارم بتوانیم در قالب یک طرح مشترک با همکاری خانه کارگر تامین مسکن را برای کارگران به ویژه کارگران شهرداری در دستور کار قرار دهیم. معتقد هستم که این کار شدنی است و اگر املاک نجومی را پس گرفتیم و اگر تعیین‌تکلیف املاک کردیم این باید به نفع مردم و به خاطر آنان و در راستای حق جامعه کارگری زحمت‌کش شهرداری تهران فعال شود.

وی به زنان کارگر و به خصوص زنان کارگر سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: باید توجه بیشتر و ویژه‌تری نسبت به این زنان داشته باشیم.

فخاری پرداخت همزمان حقوق و مزایای کارگران بخش های مختلف شهرداری همزمان با کارمندان را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: بحث همسان سازی قراردادها را بهتر و فراگیرتر پیش خواهیم برد و امیدوارم که بتوانیم وضعیت قراردادها را ارتقا دهیم. امروز شهر اگر برقرار است به خاطر همت کارگران شریف و صبور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *