رویکرد شورای شهر پنجم حمایت از جنوب شهر است

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره فعلی شورای شهر تهران بودجه را به نفع مناطق جنوبی شهر تهران تغییر دادیم، گفت: رویکرد ما حمایت از جنوب‌شهر و کاهش فاصله میان شمال تا جنوب بود.

به گزارش سادس، مجید فراهانی در دیدار با جامعه کارگری شهرتهران که جمعه شب در فضای باز دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌های ما در شورای پنجم استیفای حقوق زحمت‌کشان بود و شخصا شهادت می دهم برادرم آقای حبیب زاده همه جا تلاش و نگاهش حفظ حقوق کارگران عزیز بوده است.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه تورم مالیاتی است که از جیب زحمت کشان پرداخت می شود، گفت: به هرحال کسانی‌که اندوخته‌ای دارند با تورم اذیت نمی‌شوند و حتی ممکن است سود هم ببرند، اما زحمتکشان و کارگران عزیز تحت فشار قرار می‌گیرند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه کم کردن فاصله جنوب و شمال شهر تهران یکی از اولویت های شورای شهر پنجم بود، گفت: در کمیته بودجه و نظارت مالی در برنامه سوم توسعه شهر تهران بندی را مصوب کردیم که شهردای تهران در آن موظف شد سالانه ۱۰ درصد بودجه مناطق محروم را به میانه جدول بالاببرد و بودجه مناطق برخوردار را پایین بیاورد. یعنی سالانه ۲۰ درصد عدالت منطقه ای را حاکم کردیم چراکه روند غلطی دهه ها در شهرداری تهران وجود داشت که به مدیران شهرداری و شهرداران مناطقی که درآمد بیشتری کسب می‌کردند، می‌گفتند درآمد شهرداری شما هم بیشتر خواهد بود و بودجه شما هم بیشتر خواهد بود. بنابراین منطقه ای مانند منطقه ۱۹ که جمعیت آن با مناطق برخوردار یکسان بود، بودجه اش یک سوم این مناطق بود و ما این روند را تغییر دادیم.

وی ادامه داد: بنابراین عمده پروژه های مهم در مناطق برخوردار شهر تهران تجمیع پیدا می کرد و مناطق کمتر برخوردار پروژه های مهم کمتری داشتند. براین اساس سالانه ۲۰ درصد به شکل میانه عدالت را برقرار کردیم چون می‌دانستیم در این مناطق عمدتا کارگران و افراد زحمت‌کش زندگی می کنند که بسیاری از آنها مستاجر هستند یا به سمت مناطق جنوبی رانده شده اند و اینجا باید حداقل امکانات وجود داشته باشد. ۲۳ پارک و فضای سبز و پارک‌های مجلی هم همگی در جنوب شهر احداث شدند. پروژه‌های کوچک مقیاسی که دو سال است دنبال آنها هستیم هم سال اول سه هزار میلیارد و سال بعد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند هم عمدتا در مناطق کمتر برخوردار و محلات کم برخوردار اجرا شدند.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد:  به هر حال این مساله عدالت دغدغه جدی در شورای پنجم بود و آقای حبیب زاده که مسئول فراکسیون کارگری بودند هم مهم ترین دغدغه شان همین بود و امیدواریم همین نگاه در شورای شهر ششم به بعد هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *