حضور آمبولانس در بازیهای رده های پایه ضروری اما هزینه بر است

حضور آمبولانس در بازیهای رده های پایه ضروری اما هزینه بر است

سادس/فارس در حالی که مسابقات لیگ های فوتبال بزرگسالان کشور با حضور یک یا دو دستگاه آمبولانس برگزار می شود، اما ظاهرا این الزام در مسابقات فوتبال پایه وجود ندارد. جایی که احتمال خطر برای بازیکنانی با جثه های ضعیف تر به مراتب بیشتر است اما این مساله مهم، مغفول مانده و رعایت نمی شود.

رئیس هیئت فوتبال شیراز هم این ایراد را به وضوح می پذیرد. او در این باره به سادس گفت: با توجه به هزینه سنگین اجاره آمبولانس، اکثر باشگاه ها زیر بار آن نمی روند. برای هر مسابقه باید ۴۵۰ هزارتومان برای حضور آمبولانس هزینه شود. به همین دلیل، ما مسائل پزشکی را با حضور یک پزشکیار پوشش می دهیم.

سیدمحمدرضا حسینی افزود: شکی نیست که حضور آمبولانس در مسابقات فوتبال ضروری است و ما هم به دنبال این هستیم که اگر به توان مالی مناسبی رسیدیم، یک دستگاه آمبولانس برای ورزشگاه شهید دستغیب تهیه کنیم. البته در رده های پایه مسابقات کشوری، همه مسابقات با حضور آمبولانس برگزار می شود.

وی ادامه داد: خیرانی در شهر شیراز هستند که می توانند بیایند در این زمینه کمک کنند. ما باید به سمت آنها گام برداریم. یعنی اگر چهار خیر پیدا شود و هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک کنند، می توانیم یک آمبولانس بخریم به عنوان اهدایی خیرین به مسابقات فوتبال پایه که حرکت بسیار مهم و ارزشمندی هم خواهد بود.

به گزارش سادس، حداقل در مسابقات شهر شیراز شاهد حضور آمبولانس در مسابقات فوتبال پایه نبوده و نیستیم. موضوعی که چندسال پیش می توانست به رخ دادن یک فاجعه در ورزشگاه شهید دستغیب منجر شود. زمانی که توپ با سینه یک بازیکن ۱۴ ساله برخورد کرد و نفس او را تا دقایقی بند آورد اما آمبولانسی نبود که او را به بیمارستان برساند و تاخیر در رسیدن آمبولانس باعث ایجاد نگرانی های زیادی شد. در نهایت آن ماجرا به خیر گذشت اما درس عبرتی برای مسئولان برگزاری رقابت ها نشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *