وظیفه خطیر معاونین عمرانی استانداری ها برای انتخابات شوراهای ۱۴۰۰

استاندار تهران با تاکید بر اینکه وظایف زیادی در استانداری ها توسط معاونین عمرانی اجرایی می شود، گفت: معاونین عمرانی استانداری ها محور و قوه محرکه توسعه استان ها هستند.

به گزارش سادس، انوشیروان محسنی بندپی در دومین نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور ضمن قدردانی از جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برای برگرداندن جایگاه معاونین عمرانی در طول دو سال از مدت فعالیت خود گفت: حجم بسیار زیادی از کارها در استانداری ها بر دوش معاونین عمرانی است. این نشست به میزبانی استانداری تهران برگزار شده است تا با توجه به وظایف متعدد در امور عمرانی استانداری ها بتوانیم تبادل نظر و بررسی چالش ها را در حوزه عمرانی داشته باشیم. همچنین نظارت عالیه توسط این حوزه بر مسائل و امور شهری و روستایی باید در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: چالش هایی همچون حاشیه نشینی، آلودگی هوا، پسماند و حوزه حمل و نقل از مسائلی است که در حیطه وظایف حوزه معاونین عمرانی است و این جلسه می تواند فرصتی را برای بررسی این چالش ها فراهم کند تا در نهایت پس از جمع بندی در قالب پیشنهاداتی برای اصلاح این موارد موضوع را مطرح کنیم.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه خطیری بر عهده معاونین عمرانی استانداری هاست تا پس از برگزاری انتخابات شوراها در مرحله بعد انتخاب شهرداران و استقرار آنها انجام شود. بر اساس قانون شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می شوند و باید شوراهای جدید شهرداران را انتخاب و به حوزه معاونت عمرانی استانداری ها معرفی کند. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است تا پس از معرفی شهرداران به معاونت های عمرانی هیاتی در اداره کل شهری بررسی صلاحیت این افراد از جنبه های مختلف را تایید کنند.

وی تاکید کرد: محور و قوه محرکه توسعه هر استانی در حوزه معاونت های عمرانی تعریف می شود. بی تردید تا پایان کار دولت باید با جدیت برای توسعه و آبادانی در تمامی استان ها فعالیت و تلاش ادامه داشته باشد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار نهایی تایید صلاحیت شدگان ششمین دوره انتخابات شوراها گفت: از امروز لیست داوطلبینی که در هیات های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار گرفته اند توسط فرمانداران به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد تا از فردا تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس آغاز شود. قطعا در زمان تبلیغات مصوبات ستاد ملی باید اجرا شود و نظارت و پایش آن توسط استانداری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تا به امروز دولت و مردم در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی خوبی داشتند که از این طریق توانسته ایم از پیک چهارم کرونا ویروس به تدریج عبور کنیم و در حال رسیدن به وضعیت پایدار هستیم. برای برگزاری انتخابات نیز در شعب اخذ رای مشخص شده، سه ساعت به زمان برگزاری افزوده شده و 10 درصد صندوق ها نیز افزایش داشته اند. امیدواریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز رای گیری با جدیت رعایت شود تا ضمن حفظ سلامت، مشارکت حداکثری نیز در انتخابات 1400 داشته باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *