ماجرای یک رکورد گینس قلابی!

ماجرای یک رکورد گینس قلابی!

سادس/خوزستان سرپرست دبیری هیات ورزش‌های همگانی خوزستان توضیحی درباره رکورد عبدالجمال مقدم روپایی‌زن خوزستانی که عنوان شده بود رکورد او در گینس ثبت می‌شود، ارائه داد.

امین بویراحمدی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد:‌ بر خود لازم می‌دانم نکاتی را در خصوص برنامه روپایی روی کف تریلی در حال حرکت توسط عبدالجمال مقدم که چند روز پیش در اهواز برگزار شد، عنوان کنم؛ آقای مقدم جهت ثبت رکورد روپایی، درخواستی را از مدیریت قبلی هیات همگانی استان داشت و عنوان کرده بود که می‌تواند رکورد گینس را ثبت کند اما با حضور سرپرست جدید هیات ورزش همگانی خوزستان و مکاتبه با فدراسیون همگانی و دعوت از او، قرار بر این شد که با حضور داور رسمی فدراسیون و مسئولان مربوطه استانی، تست راستی‌آزمایی از آقای مقدم گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ اما بعد از انجام این تست مشخص شد که او توانایی ثبت هیچ کدام از رکوردهای روپایی موجود در کشور را ندارد و نامه ای با حضور افراد مسئول در تست راستی آزمایی و خود این ورزشکار به امضا رسید و قید شد که او توانایی چنین کاری را ندارد و نامه به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و حتی فدراسیون نیز ارسال شد و به همین خاطر فدراسیون از اعزام داور ثبت رکورد، خودداری کرد ولی متاسفانه این ورزشکار اقدام به نصب بنرهای مختلف در سطح شهر داشت که واژه ثبت رکورد گینس در آن ثبت شده بود. در صورتی که هیچ‌گونه مجوزی از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی یا هیات همگانی استان جهت انجام برنامه رکورد، صادر نشده بود و صرفا با اجرای حرکت نمایشی او، آن هم به دلیل این‌که قبل از ورود مدیریت جدید هیات ورزش‌های همگانی، همه هماهنگی‌ها از قبل انجام شده بود، موافقت کردیم.

سرپرست دبیری هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که بر همین اساس این برنامه به چند دلیل حتما پیگرد قانونی خواهد شد، گفت: ‌مورد اول به دلیل نشر اکاذیب و فریب افکار عمومی که یک کار نمایشی را به صورت بنر در سطح شهر به عنوان ثبت رکورد گینس مطرح کرده‌اند و مورد دوم حضور فردی با کت زرد در مراسم که خود را به عنوان داور گینس جا زده بود، در صورتی که فدراسیون و هیات همگانی استان هیچ اطلاعی از هویت فرد مربوطه نداشته و هیچ داوری از سوی فدراسیون نیز در این برنامه به خاطر ماهیت نمایشی آن حضور نداشته است و حضور داور مربوطه صرفا یک شُوی تبلیغاتی بوده است.

وی بیان کرد:‌ ضمنا قابل ذکر است که هیات ورزش‌های همگانی استان از تمامی ورزشکارانی که در چارچوب قانون و رعایت سلسله مراتب قانونی قصد ثبت رکورد و افتخارآفرینی برای استان را داشته باشند، حمایت قاطع خواهد کرد و با کسانی که با سوء استفاده از نام ورزش حاشیه ساز می شوند، به صورت قانونی برخورد خواهد کرد. همچنین جلسه کمیته انضباطی هیات با حضور آقای مقدم برگزار خواهد شد و به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. تمام هدف ما این است که از اشاعه چنین اقداماتی که مورد تایید هیات نیست، خودداری کنیم و در این راستا به فکر ایجاد سازوکاری در هیات هستیم تا از رخ دادن چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *