رشیدی کوچی: وعده‌های بدون پشتوانه کاندیداها در مردم دافعه ایجاد می‌کند


یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سر دادن وعده های دروغین باعث شکل گیری نگاه منفی در مردم شده و یک نوع دافعه در مردم ایجاد می کند.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با سادس ، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بحث انتخابات و ضرورت پرهیز کاندیداها از دادن وعده های توخالی، بیان کرد: الحمدالله مردم ما به درجه ای از فهم و آگاهی سیاسی رسیده اند که دیگر اهمیتی به وعده هایی که پشتوانه ای ندارد از قبیل افزایش یارانه ها نمی دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر یک از کاندیداها حتی اگر وعده ای به مردم می دهند باید منبع مالی تامین آن را نیز ارائه کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال کاندیدایی که وعده می دهد تورم را کاهش خواهد داد باید راه حل اجرایی این وعده را نیز به مردم بگوید و بگوید اگر من رئیس جمهور شوم این فرآیندها را طی می کنم تا تورم کاهش یابد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که شعار می دهند در ظرف چند ماه مشکلات را به ویژه در حوزه اقتصادی حل می کنند کاملا مشخص است که حرف بی راهی می زنند. هیچ کاندیدایی با این سرعت نمی تواند وضعیت اقتصاد را به شرایط پایداری برساند.

وی در ادامه تاکید کرد: سر دادن وعده های دروغین باعث شکل گیری نگاه منفی در مردم می شود. بهترین کار این است که کاندیداها به جای شعار راه حل مشکلات را به مردم بگویند. به فرض مثال فردی که می گوید می خواهم یارانه ۵۰۰ هزار تومانی به مردم دهم باید به مردم بگوید چه منابع مالی را برای آن در نظر گرفته است بدون اینکه منجر به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه شود.

رشیدی کوچی افزود: کاندیداها باید با برنامه با مردم صحبت کنند. سر دادن وعده های بدون پشتوانه بیشتر از اینکه برای مردم جذابیت داشته باشد یک نوع دافعه ایجاد خواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *