گونه‌های جدید کرونا بوشهر را تهدید می‌کند

سادس/بوشهر دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: این استان جزء چهار استانی است که در معرض خطر گونه‌های هندی و آفریقایی قرار دارد. 

سعید کشمیری در نشست ستاد استانی کرونا بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۴۳ هزار نفر به کرونا مبتلا و هزار و ۱۵۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به  این بیماری فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون تعداد بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان ۲۶۳ نفر است که ۳۵ نفر در بخش ICU بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در یک هفته گذشته روند ابتلا به کرونا در استان کاهشی بوده، اما  این استان جزء چهار استانی است که در معرض خطر گونه‌های هندی و آفریقایی قرار دارد و این دو گونه جدید استان را تهدید می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سهل‌انگاری در برابر کرونا را خطرآفرین دانست و تصریح کرد: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی باید همواره در تمام محافل و برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: تاکنون ۳۹ هزار و ۹۳۸ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۱۷ هزار و ۱۹۵ نفر در فاز نخست و ۲۲ هزار و ۷۴۳ نفر در فاز دوم واکسن زده‌اند.

هفت هزار و ۷۶۱ نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند 

عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: اکنون هفت هزار و ۷۶۱ نفر در استان که بیشتر کارکنان بخش درمان بوده‌اند هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۳۲ هزار و ۱۷۷ نفر هم که بیشتر سالمند هستند دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۷۱ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال، ۷۳ درصد جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال و ۶۳ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال در استان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *