بررسی مشکلات مرز تمرچین در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مرز تمرچین و چندین پایانه مرزی دیگر ایران با عراق در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز حسینی در گفت وگو با سادس، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مسائل و مشکلات مرز تمرچین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و رئیس کل گمرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. چندین مرز ایران با عراق و مرز تمرچین از لحاظ زیرساختی با مشکلات مختلفی مواجه هستند که تردد مسافران و ترانزیت را با کندی مواجه کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مراودات تجاری ایران و عراق باید هر چه سریع‌تر مشکلات مرز تمرچین مورد برسی قرارگرفته و نسبت به رفع آن اقدام شود.
مسئله اصلی به نارضایتی های سازمان گمرک کشور و برخی دستگاه‌ها از عملکرد پیمانکار این پایانه مرزی و وضعیت نامناسب خدمات رفاهی و زیرساختی این مجموعه بود که مقرر شد این موضوع در کمیته ای مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن ظرف مدت ۱۰ روز به کمیسیون برای ارسال به هیات رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن علنی ارائه شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: قرار بر این شد بعد از تهیه گزارش و قرائت در صحن با همکاری کمیسیون های مرتبط در جهت یکپارچه سازی مدیریت مرزها گام موثری چه درحوزه تقنینی و چه در مباحث زیرساختی برداشته شود. در ادامه جلسه نیز مسائل و مشکلات توسعه و احداث بیمارستان‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با حضور فرمانده جدید این قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس گزارشات ۶ پروژه بزرگ بیمارستانی از طریق وزارت بهداشت برای اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شده که به صورت میانگین تمامی آنها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اما تنها عملیات ساخت بیمارستان چابهار به دلیل وجود برخی مشکلات هنوز آغاز نشده است‌.

حسینی افزود: مقرر شد کمیته ای در کمیسیون عمران پروژه‌های بیمارستانی واگذار شده به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را از حیث قیمت، زمان اجرا و کیفیت مورد بررسی قرار داده و قیمت تمام شده آن‌ها را با بخش خصوصی مقایسه کرده و به کمیسیون عمران گزارش دهد. 

وی در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه به مسئولان قرارگاه سازندگی پیشنهاد داده شد که با توجه به کمبود آب کشور و تجربه‌ و دانش فنی این قرارگاه، مباحث مربوط به شیرین سازی آب را دنبال کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *