گزارشی از آمار کرونا در ۴۶۰ روز گذشته در استان بوشهر

سادس/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهرگزارشی از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در استان که از اسفند سال ۹۸ تا ۴ خرداد ۱۴۰۰ بوده را ارائه دادند. 

سعید کشمیری با بیان اینکه کل آمار بستری شدگان در این ایام ۲۰ هزار و ۱۱۲ نفر بوده است، بیان کرد: از این مجموع کل فوتی‌ها یک هزار و ۱۴۱ نفر و کل موارد مثبت شناسایی شده ۴۱ هزار و ۹۸۹ نفر بوده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: در این ایام بطور متوسط روزانه ۹۱ مورد مثبت جدید در استان شناسایی شده، که به طور متوسط در این ایام پاندمی کرونا، روزانه تعداد مراجعین سرپایی بیمارستان‌ها به ۱۶۸ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر روز از شیوع این بیماری در استان به طور متوسط ۴۴ نفر در بیمارستان‌ها با علائم کرونا بستری شده و ۴۱ نفر نیز با حال خوب ترخیص می‌شوند.

کشمیری با بیان اینکه در هر روز بطور متوسط در بیمارستان‌های ۱۶۸ نفر بستری در بخش‌های ویژه کووید داشته‌ایم، اظهار کرد: از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان روزانه ۲۶ نفر بستری می‌شوند.

وی تصریح کرد: به طور متوسط در استان بوشهر در این ۴۶۰ روز از آغاز پاندمی کرونا روزانه بین ۲ تا ۳ نفر فوت کرده‌اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: با وجود اینکه شاهد چندین موج در استان بوشهر بوده‌ایم و عزیزان زیادی را از دست داده‌ایم اما اکنون در این موج چهارم در حال ثبات در تعداد موارد بستری و مبتلا هستیم که این می‌تواند امید بخش باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تا پایان واکسیانسیون عمومی از آحاد هم استانی‌های عزیز خواهشمندم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به مدافعان سلامت در این راه خدمت کنند. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *