پارلمان‌های اسلامی تصمیمات مناسبی برای حمایت از فلسطین اتخاذ کند

دبیر کل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب توسط پارلمان‌های اسلامی برای تحقق آرمان‌های امت اسلامی بر ضرورت حمایت از فلسطین در راستای استمرار مقاومت و همچنین بازسازی زیرساخت‌ها، منازل و تاسیساتی که در جنگ اخیر تخریب شده تاکید کرد.

به گزارش سادس، محمد قریشی نیاس در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان‌های همکاری اسلامی که صبح امروز در هتل اوین تهران برگزار شد، اظهار کرد: امت اسلامی در این روزها خوشحالی و شادی پیروزی ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کند کما این‌که مسلمانان در هفته‌های گذشته خشم و انزجار شدید خود را به خاطر هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه رمضان توسط رژیم صهیونیستی نشان دادند. در سایه‌ جنگی که اسرائیل در غزه به راه انداخت و ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم کرد جنایت‌های ضد انسانی و ضد حقوق بشری را شاهد بودیم. رژیم صهیونیستی 70 سال علیه ملت فلسطین اشغالگری و کشتار کرده و طی هفته‌های گذشته این اقدامات را گسترش داد، خانه‌های مردم را ویران کرد و تلاش کرد ساکنان اصلی فلسطین تبعید کند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی یک مسلمان نمی‌تواند شاهد این جنایت‌های وحشیانه باشد و واکنشی نشان ندهد بلکه باید به یاری برادرانشان در فلسطین بشتابد. جنایاتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین مرتکب شد مساله‌ی بسیار خطرناکی است و خشم و انزجار امت اسلامی هم بی‌سابقه بوده است. ما به عنوان پارلمان‌های اسلامی باید تصمیمات مناسبی برای تحقق آرمان‌های امت اسلامی اتخاذ کنیم همچنان که اتحادیه مجالس اسلامی همواره نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آنها، پاکسازی نژادی و کشتار مردم واکنش نشان داده است.

قریشی در ادامه خاطر نشان کرد: این حمایت بین‌المللی باید با کمک و حمایت از ملت فلسطین همراه شود این جنایت هولناک مقاومت ملت فلسطین را نشان داد. امت اسلامی باید انواع حمایت برای استمرار حمایت انجام دهد از جمله بازسازی زیرساخت‌ها، منازل و تاسیساتی که تخریب شده است.

دبیر کل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبریک به ملت شجاع فلسطین به خاطر پیروزی‌های به دست آمده در این تجاوز نظامی اظهار کرد: از آقای قالیباف و مجلس شورای اسلامی به خاطر برگزاری این نشست فوق‌العاده قدردانی می‌کنم همچنین از اتحادیه و هیات‌هایی که دعوت ایران را علی‌رغم سختی سفر به تهران و کرونا پذیرفتند، تشکر می‌کنم زیرا مساله‌ی فلسطین مهم‌ترین مساله امت اسلامی است و نمایندگان کشورهای اسلامی باید تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند. این کنفرانس باید نشان دهد که فلسطین مساله محوری امت اسلامی و مسجدالاقصی خط قرمز ماست و امانتی بر دوش مسلمانان است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *