با این وضعیت گرما و قطع برق، نمی‌شود در خوزستان زندگی کرد

سادس/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه هشدارهای جدی به وزارت نیرو و مسئولان برق خوزستان داده شده است زیرا با این وضعیت نمی‌شود در خوزستان زندگی کرد، گفت: اینکه در این فصل از سال و در ابتدای فصل گرما در تامین برق دچار مشکل شده‌ایم، جای سوال دارد.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اعمال خاموشی در خوزستان به دلیل کمبود برق اظهار کرد: دلایل قطع برق و خاموشی باید برای مردم و نمایندگان خوزستان مشخص شود. اینکه در این فصل از سال و در ابتدای فصل گرما در تامین برق دچار مشکل شده‌ایم، جای سوال دارد.

وی با اشاره به عدم فعالیت برخی از واحدهای نیروگاهی در خوزستان و کشور افزود: گفته می‌شود برخی از واحدهای نیروگاه‌ها به دلیل تعمیرات در مدار نیستند اما این مساله اصلا قابل پذیرش نیست زیرا باید تعمیرات واحدهای نیروگاهی به ویژه در خوزستان در فصلی انجام شود که نیاز به برق کمتر است نه در شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هشدارهای جدی به وزارت نیرو و مسئولان برق خوزستان داده شده است زیرا با این وضعیت نمی‌شود در خوزستان زندگی کرد؛ اعمال خاموشی و قطعی برق در خوزستان علاوه بر اینکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، اموال مردم و لوازم خانگی آن‌ها را نیز دچار مشکل می‌کند.

حسینی با بیان اینکه هنوز وقت اعمال خاموشی نیست، تصریح کرد: اگر به درجه‌ای برسیم که نیاز به اعمال خاموشی باشد، باید خاموشی‌ها زمان‌بندی شده باشند و از پیش به مردم اطلاع داده شود تا بتوانند وسایل برقی حساس خود را از مدار خارج کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه خوزستان و وضعیت دمایی، باید نگاه متفاوتی در اعمال خاموشی به خوزستان شود. شبکه برق یک شبکه سراسری است و اگر بنا است خاموشی در استان‌ها اعمال شود می‌توان این خاموشی را در استان‌هایی اعمال کرد که وضعیت دمایی بهتر و هوای خنک‌تری دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: همانگونه که در زمستان، خوزستان در مصرف گاز نهایت همکاری را با کشور و استان‌های سردسیر دارد، انتظار داریم در اعمال خاموشی‌ها نیز نگاه ویژه‌ای به خوزستان شود و خاموشی در استان‎هایی اعمال شود که خنک هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *