حضور نوجوانان در ورزشگاه پارس شیراز با وجود ممنوعیت

حضور نوجوانان در ورزشگاه پارس شیراز با وجود ممنوعیت

سادس/فارس در شرایطی که براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کووید-19، حضور تماشاچی در رقابت‌های مختلف ورزشی خصوصا فوتبال، ممنوع است، هر بازی که ورزشگاه پارس شیراز میزبانی آن را دارد، شمار زیادی نوجوان، بدون ممانعت مسئولان برگزارزی مسابقات، در نقاط مختلف این ورزشگاه تردد می‌کنند. اتفاقی که به حواشی زیادی نظیر درگیری های شدید در مسابقات قشقایی با تیم های استقلال ملاثانی و ملوان بندرانزلی در سال ۹۹ هم منجر شد.

به گزارش سادس، در آخرین دیدار تیم فوتبال قشقایی شیراز با فولاد خوزستان نیز، حضور همین تماشاگران ناخوانده، تکرار اتفاقات نامطلوب و غیرورزشی را در ورزشگاه پارس رقم زد؛ سر و صدای زیاد تماشاگران قشقایی از جایگاه ویژه! باعث شد تا سرپرست تیم فولاد، بازیکنان سکو نشین تیمش را از جایگاه خارج کرده و به کنار زمین ببرد. ناظر مسابقه هم برای جلوگیری از افزایش تنش ها وارد عمل شد و با افراد غیرمسئول حاضر در استادیوم، برخوردی جدی کرد، هر چند نتوانست آنها را از استادیوم بیرون کند.

نکته عجیب دیدار قشقایی شیراز و فولاد خوزستان، حضور شمار زیادی کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ ساله در ورزشگاه پارس بود؛ تماشاچیانی غیرقانونی! که علاوه بر حضور در جایگاه ویژه، دیگر نقاط ورزشگاه هم حضور داشتند و حتی عوامل نیروی انتظامی مستقر هم نتوانست مانع از حضور آنان شود.

ازدحام این نوجوانان که ظاهرا اکثر آنها برای دیدار با مربیان استقلالی و پرسپولیسی تیم فولاد به ورزشگاه آمده بودند، پس از پایان بازی بیشتر به چشم آمد. حال اینکه چگونه با وجود حضور نیروهای امنیتی و قانون منع ورود تماشاگران، این همه تماشاچی کودک و نوجوان وارد ورزشگاه پارس می شوند، جای سئوال دارد.

شماری از این کودکان و نوجوانان عاشق فوتبال، به سادس گفتند: از روی دیوار وارد شدیم. نیروی انتظامی یک بار جلوی ما را گرفت ولی دوباره تلاش کردیم و وارد شدیم. ما آمده بودیم تا با مربیان فولاد عکس بگیریم اما موفق نشدیم.

یکی از دست‌اندرکاران اجرایی ورزشگاه پارس هم گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ در این ورزشگاه، دیوارکشی ناقص دور تا دور مجموعه است که باعث می شود نتوانیم جلوی ورود افراد متفرقه را بگیریم. حتی برخی حیوانات هم به همین علت وارد محوطه ورزشگاه می شوند.

به گزارش سادس، ورود افراد غیرمسئول به ورزشگاه، علاوه بر اینکه قانونی نیست و همواره با اعتراض تیم های میهمان همراه شده است، از نظر بهداشتی نیز خطرآفرین است. عصر چهارشنبه و پس از بازی قشقایی و فولاد خوزستان، نزدیک به ۵۰ نفر در سالن ورودی مجموعه پارس تجمع کرده بودند که این امر با اصل فاصله گذاری اجتماعی در دوران کرونا منافات دارد. لازم است مسئولان اداره ورزش و جوانان فارس، اداره کنندگان مجموعه پارس و مسئولان هیئت فوتبال بیش از پیش روی این موضوع حساسیت نشان داده تا در ۱۰ هفته باقی مانده تا پایان مسابقات این فصل، شاهد تکرار اتفاقات اینچنینی در شیراز نباشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *