خیران به حوزه درمان ناباروری ورود کنند

سادس/خراسان رضوی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به درمان ناباروری به عنوان یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بایستی عمل کرد و در این مسیر از ظرفیت خیران غافل نشد.

حسین‌علی شهریاری صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز پیشرفته درمان ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه ناباروری فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و این موضوع نشان می دهد این مجموعه به خوبی و هماهنگ عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و هست، گفت: تمام تلاش مسئولان مختلف باید در راستای رفع مشکلی که رهبر انقلاب به آن اشاره داشته، باشد. در این مسیر نباید تنها به صورت شعاری با مساله برخورد کرد. به همین جهت لازم است از ظرفیت خیران نیز برای حل چنین مشکلاتی بهره برد.

شهریاری بیان کرد: شورای خیران مشهد یکی از فعال‌ترین شوراهاست که اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند. به عنوان نمونه بسیاری از بیمارستان‌های مشهد توسط خیران احداث شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت اول آقای احمدی نژاد اقداماتی در این زمینه صورت گرفت و مصوبه‌ای نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این مصوبه پس از انتقال به مجلس، ۲ سال مورد توجه و بازبینی قرار گرفت. پس از آماده شدن مصوبه نیز ۵۴ ماده شد اما از آنجایی که این مصوبه بودجه‌ای ۱۰ هزار میلیاردی نیاز داشت، عملیاتی نشد. اگر امروز قرار باشد این طرح اجرا شود، نیازمند تمام بودجه دولت خواهد بود.

شهریاری خاطرنشان کرد: دولت در آن زمان توانایی اجرا نداشت. دولت در سال جاری اقداماتی جدید برای جوانی جمعیت در پیش گرفته که بنا شد این موضوع بنا به دلایل مختلفی به پس از انتخابات موکول شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اسلامی تصریح کرد: مطابق آمارها وزارت بهداشت و درمان در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود ۲۰ هزار میلیارد بودجه در اختیار داشت. برخی تصور می‌کنند این بودجه‌ها زیاد است اما بایستی تورم کشور را هم در نظر بگیرند. از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد خدمات در زمینه ناباروری توسط جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود، امیدواریم منابع مالی تخصیص یافته به مساله ناباروری افزایش یابد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *