تضمین مذاکرات وین چیست؟

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تضمین مذاکرت دفعه قبل که امضای کری بود استحکامی نداشت، گفت: این بار چه چیزی تضمین است؟

به گزارش سادس، رضا آریان پور در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه و هیات مذاکره کننده در وین گفت: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین دانشمندان شهید هسته ای از جان شیرین خود مایه گذاشتند تا به جهانیان بفهمانند که شیران بیشه ایران جنگنده تر از گذشته با دندان های تیزتر و پنجه های قوی تر آماده دفاع از قلمرو و منافع ملت ایران در هرجایی از دنیا هستند.

نماینده مینودشت افزود: اما پیامی که بارها شما به دنیا مخابره کرده اید ما را در حد شیر علم تنزل داده است، ما به نمایندگی از مردم از شما نمی پرسیم که تحریم ها چه موقع رفع خواهد شد یا قرار است کدام تحریم ها رفع شود یا کدام شخصیت حقیقی یا حقوقی رفع تحریم گردد؟ اما باید یک سوال را به ما و ملت بزرگ ایران پاسخ دهید که چه راهکاری اندیشیده اید در صورت رفع برخی از تحریم ها دشمن مکار مدتی بعد به بهانه دیگر تحریم های جدید بر ما وضع نکند؟ دفعه قبل امضای کری تضمین بود اما دیدیم این تضمین هیچ استحکامی نداشت‌.

آریان پور در پایان اضافه کرد: این بار چه چیزی تضمین است؟ و قرار است مذاکرات اخیر را به کدام معاهده و قانون بین المللی به سرانجام برسانید که طرف مقابل هر وقت منافعش اقتضا کرد نتواند قرارداد را نقض کند و در صورت اتفاق در کدام دادگاه بین المللی می توانیم تظلم خواهی کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *