پروتکل‌های بهداشتی رشته‌های ورزشی بازنگری می‌شود

پروتکل‌های بهداشتی رشته‌های ورزشی بازنگری می‌شود

پس از درخوست ستاد مقابله با کرونا در ورزش، باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی در انتظار تصمیم نهایی وزارت بهداشت به منظور فعالیت هستند. همچنین قرار بر این است که پروتکل‌های بهداشتی رشته‌های مختلف ورزشی دستخوش بازنگری شوند.

به گزارش سادس، به تازگی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «ورزش و جوانان» و اختتامیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های خصوصی در ورزشی با رعایت الزامات صد درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی شد و اعلام کرد که این باشگاه ها با چالش‌های فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند.

پس از این فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی اصلی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری های وزیر ورزش و جوانان و هم اندیشی کارشناسان ستاد مقابله با کرونا در ورزش با بدنه تخصصی وزارت بهداشت، ساز و کار لازم برای فعالیت این صنف ورزش کشور اتخاذ شود.

فدراسیون پزشکی ورزشی به تازگی در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار فعالیت باشگاه های ورزشی بر اساس طرح باشگاه ایمن و نیز بازنگری و ساماندهی پروتکل های بهداشتی رشته های مختلف ورزشی شده است.

بررسی امکان برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی را به عنوان سه درخواست این فدراسیون به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه کرد که این سه مهم در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان وزارت بهداشت نیز در این جلسه، دغدغه‌های باشگاه‌داران و مجموعه ورزش کشور را مبتنی بر واقعیت توصیف و آمادگی وزارت بهداشت را برای برگزاری جلسات کارشناسی به منظور اتخاذ ساز و کار عملیاتی برای از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی اعلام کرده اند، هرچند تاکید داشته اند که این مهم مستلزم نظارت هرچه بیشتر و دقیق‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از درخواست ستاد مقابله با کرونا در ورزش در رابطه با بازگشایی باشگاه‌های ورزشی خصوصی چیست؟ هر چند در این رابطه باید به نکات مهمی از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و کنترل صد در صدی در این زمینه اشاره کرد و در نظر داشت که با سهل انگاری در این رابطه شاهد به خطر افتادن سلامت جان افراد خواهیم بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *