میرتاج الدینی: سامانه های نظارتی از پولشویی جلوگیری می کند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که ایجاد سامانه‌های نظارتی در حوزه بانکداری از پولشویی و اخلال در بازار ارز و مسکن جلوگیری می کند.

به گزارش سادس، سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی با قدردانی از اقدامات کمیسیون اقتصادی در جهت ارتقای سطح نظارتی مجلس گفت: یکی از مسائل و مشکلات مردم در حوزه اقتصادی مربوط به مسائل مرتبط با بانک‌ها است. نمایندگان از دوره های گذشته تلاش کردند با ایجاد سامانه های نظارتی بخشی از این مشکلات را حل کند. اگر این مصوبات به خوبی اجرا نشود، مشکلات همچنان باقی می‌ماند.

به گفته وی، جلوگیری از پولشویی، اخلال در بازارهای مالی، ارز و مسکن، کاهش فرار مالیاتی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی در گرو رصد کامل، شفافیت و کنترل تراکنش‌های مالی و ریالی و مجموعه‌های بانکی است که برای این کار سامانه هایی دیده شده که باید به خوبی اجرا شود. یکی از این ها مربوط به قانون چک است.

میرتاج الدینی توضیح داد: قانون چک و ماده ۲۱ مکرر اصلاحیه این قانون یکی از این مصوباتی بود که برای آن سامانه صدور چک، ظهرنویسی آن و حذف چک ایجاد شد اما پس از گذشت دو سال همچنان دولت آن را اجرا نکرده و همین باعث شده بسیاری از مردم زندگی خود را بر اثر سوء استفاده از چک از دست بدهند. بانک مرکزی و سایر بانک‌های عامل باید حافظ اموال مردم باشند. قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی دیگر از مصوباتی است که اگر درست اجرا شود بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود دولت و بانک مرکزی این قوانین را به طور کامل اجرا کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *