فرصت معلمان برای ارسال آثار به «جشنواره معلمان مؤلف» تا ۱۰ خرداد 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با اجرایی شدن بخشنامه «رتبه‌بندی معلمان»، یکی از بخش‌های امتیازآور «تألیف کتاب و تلاش‌های پژوهشی و علمی معلمان»، خواهد بود.

به گزارش سادس، علیرضا کاظمی، در بازدید از دبیرخانه نخستین جشنواره معلمان مؤلف که در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه برگزار می‌شود، گفت: یکی از بخش‌هایی که همیشه برای معلمان امتیاز دارد تألیف کتب، مقالات و مدرک تحصیلی آنان است. در این راستا ایده معلمان مؤلف از سوی اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای مجازی طراحی و به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، در حال اجرا است که به دلیل توجه معلمان، تصمیم گرفتیم این ایده را به‌صورت جشنواره برگزار کنیم.

کاظمی هدف از برگزاری این جشنواره را توانمندسازی، بسط و نشر علوم و معارف در حوزه‌ نیازهای آموزش‌وپرورش و کمک به تولید عنوان کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید موردتوجه قرار گیرد، حوزه معلمان است؛ هرچقدر انگیزه‌های معلمان را ارتقا دهیم، می‌توانیم توانمندی آن‌ها را افزایش دهیم و این رویکرد به نفع نظام تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: هر معلمی که وارد عرصه تولید علم می‌شود، نیاز به توانمندی‌هایی نظیر فعالیت‌های پژوهشی و علمی، مهارت‌های دانشی و بینشی دارد و جشنواره معلمان مؤلف علاوه بر ایجاد پویایی، باعث ارتقا سطح دانش این قشر و انتقال آن به دانش‌آموزان می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد:‌ یکی از زمینه‌هایی که توانمندی معلمان را به نمایش می‌گذارد، بخش تألیف کتب است که می‌تواند زمینه مشارکت معلمان را در تولید و بسط و نشر علم مهیا کند؛ در مدت کوتاهی که از آغاز برگزاری این جشنواره می‌گذرد آثار خوبی جمع‌آوری‌شده و معلمان همچنان تا ۱۰خردادماه سال جاری، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی اذعان داشت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰اثر از معلمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است و به نظر می‌رسد این آمار در مدت باقی‌مانده از زمان شرکت در جشنواره به ۲برابر افزایش یابد.

کاظمی بابیان این‌که‌ اختتامیه جشنواره معلمان مؤلف در «روز قلم» برگزار خواهد شد و از برترین‌های این رویداد، تقدیر به عمل خواهد آمد، توضیح داد: تجربه‌ها و اندوخته‌های خوبی که معلم در حوزه‌های تربیتی دارند وجه تمایز این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌ها است. یکی از زمینه‌هایی که معلمان توأمان کار می‌کنند و مؤثر هستند زمینه‌های تربیتی است، معلمان در سطوح مختلف نظیر تألیف کتاب‌های کمک‌درسی، کمک‌آموزشی و هم درزمینه تربیتی تألیفات خوبی دارند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کاظمی بابیان این که کتاب و حضور در عرصه نویسندگی یکی از ابزارهای انتقال داده، دانش و تجربه است، یادآور شد:‌ با این جشنواره می‌توان زمینه حضور معلمان را در تولید، گردآوری، ثبت و ضبط تجربیات معلمی فراهم کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *