کاهش بیش از ۱۵ درصدی بستریهای کرونا در کشور/شرایط حساس و ناپایدار تهران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۱۵.۲ درصدی در تعداد بیماران بستری به علت ویروس کرونا در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش سادس، دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۵.۲ درصدی در تعداد بیماران بستری کرونا، کاهش ۹.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده به علت کرونا و همچنین کاهش ۱۶.۶ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی شده نسبت به هفته قبل‌تر در کشور  بودیم.

وی ادامه داد: استان‌های ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، تهران و لرستان در هفته‌ای که گذشت دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و استان‌های مرکزی، البرز، قم، همدان و آذربایجان شرقی دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: روند کاهشی در موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور در استان تهران بسیار کند و ناچیز بوده و ‎وضعیت در استان تهران حساس و ناپایدار است و هرگونه سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند نمودار موارد بیماری در این استان را دوباره صعودی کند.

بنابر اعلام وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: ‎گذر از خیز چهارم بیماری در کشور و خروج بسیاری از شهرستان‌ها از وضعیت قرمز و نارنجی نباید موجب ساده انگاری شرایط شود. ‎میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *