سلیمی: کاندیداها ادای سوپرمن را درنیاورند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به ثبت نام چهره های مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، شفاف شدن فضای انتخابات را در جلب مشارکت مردم در انتخابات موثر دانست و به کاندیداها توصیه کرد ادای سوپرمن را درنیاورند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با سادس در تحلیل فضای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: در جریان ثبت نام ها اتفاق جدیدی نیفتاد، اما ثبت نام ها نشان داد همه گرایش های سیاسی در انتخابات نماینده دارند در حالی که پیش از این برخی به اصطلاح جرزنی انتخاباتی، مظلوم نمایی و گدایی رأی را آغاز کرده بودند اما این شرایط نشان داد که همه سلیقه ها نماینده ای برای عرضه دارند.

وی افزود: نکته جالب در جریان ثبت نام ها این بود که برخی داوطلبان کاندیداتوری شعارهای خود را فراموش کرده بودند. برخی برای رأی آوری متوسل به دروغ و وعده های بیهوده شده و به ابزارهای نامعقول برای افزایش سبد رأی چنگ می زدند. همچنین برخی کاندیداها شروع به دوگانه سازی کردند که خود را مبرا کنند در حالی که نقش بارزی در شرایط موجود داشتند اما می خواهند خود را از این شرایط جدا کنند.

این نماینده مجلس با بیان آنکه اغلب داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ادای سوپرمن را درآوردند، گفت: من تصور نمی کنم در رویکردها تغییر ایجاد شود اما به هر حال بهانه از خیلی ها گرفته شده به خصوص کسانی که پیش داوری می کردند و متوسل به توهین و تهمت می شدند که امیدوارم توبه کنند.

سلیمی مدعی شد: برخی از کاندیداها خیلی راحت در چشم مردم نگاه می کنند و دروغ می گویند. برخی در ریل گذاری وضع موجود نقش داشتند و برخی هم مسئول اجرایی بودند. وقتی ما احزاب نداریم همین اتفاقات هم می افتد. اگر کسی نقش برخی از این کاندیداها را با حرف هایشان کنار هم بگذارند یک فکاهی خواهد شد. بعضی از این ها به جای رجال سیاسی، هنرپیشه سیاسی هستند.

وی در پایان اضافه کرد: اینکه سوابق افراد و نقش هر کس در شرایط فعلی مشخص شود خیلی خوب است ضمن اینکه شفاف شدن فضای انتخابات می تواند در جلب مشارکت و آرای مردم هم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *