الگوبرداری مس از پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر فوتسال

الگوبرداری مس از پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر فوتسال

علل مختلفی برای نتیجه گیری تیم فوتسال مس سونگون وجود دارد.

به گزارش سادس، تیم مس سونگون برای چهارمین فصل پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال را کسب کرد تا هم از حیث تعداد قهرمانی و هم از جنبه توالی قهرمانی رکورددار بیست و دو دوره این رقابت‌ها شود.

مس سونگون در شرایطی موفق به کسب این عنوان شد که تیم هایی چون گیتی پسند اصفهان، کراپ الوند و سن ایچ ساوه نیز در زمره مدعیان این دوره بودند اما در نهایت جام در تبریز ماند.

این اتفاق خیلی ها را یاد عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال می‌اندازد و به نظر می‌رسد الگوبرداری مسی‌ها نیز از همین پرسپولیس باشد.

این تیم در بخش مدیریت، فنی و بازیکنان تقریبا شیوه پرسپولیس را پیاده کرده است. در بعد مدیریت این تیم در این سال‌ها تحت مدیریت محمدرضا کافی و حامد نجفی بوده و توانسته به قهرمانی برسد.

در این فصل مس سونگون لیگ را با مدیریت نجفی آغاز کرد اما مدیران ارشد مس پس از چند نتیجه ضعیف و حواشی ایجاد شده در سطح مدیریت، دست به تغییر مدیرعامل باشگاه مس سونگون زدند تا با روی کار آمدن کافی، مس بار دیگر روی ریل قهرمانی قرار بگیرد.

کافی که پیش از این هم سابقه قهرمانی در لیگ برتر و آسیا را با مس سونگون داشت با آشنایی از شرایط باشگاه و برقراری ارتباط درست با کادرفنی و بازیکنان مسیر قهرمانی این تیم را هموار کرد.

در بعد فنی نیز در سال‌های اخیر عموما یک تفکر در این تیم حاکم بوده و همین تفکر باعث شده تا اسکلت اصلی مس سونگون نیز حفظ شود.

افضل یا دستیاران او در این فصول روی نیمکت مس سونگون بودند. همین عامل باعث شده این تیم با کمترین تغییر در ترکیب خود در چهار فصل اخیر آبدیده شده و بر خلاف تیمی مثل گیتی پسند که هر ساله مربی و بازیکنان خود را تغییر می دهد موفقیت خود را مدیون ثبات در سیستم فنی تیم و حفظ اسکلت اصلی باشد که باعث شده آن‌ها به سمت قهرمانی هدایت شوند.

به نظر می‌رسد برای فصل آینده نیز تفکر مدیران مس حفظ اسکلت اصلی تیم و ادامه همین رویکردهای تاکتیکی باشد به مانند آنچه که در پرسپولیس رخ داده و سرخپوشان پس از رفتن برانکو نیز تفکرات او را ادامه دادند و اسکلت اصلی تیم نیز هر فصل با تغییرات اندکی روبرو بوده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *