سعیدی: رقابت آری، دو قطبی خیر / همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به کثرت نامزدهایی که برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند از «رقابتی شدن» و در عین حال «دو قطبی نشدن» انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: روند انتخابات در کشور ما غیرقابل پیش بینی بوده و هست. هیچ کس پیشگو نیست.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با سادس در مورد ترکیب سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: روز آخر ثبت نام نامزدی انتخابات ۱۴۰۰ تا به اینجای کار بسیار پرشور بوده است. مقام معظم رهبری انتخابات پرشور و البته حضور حداکثری مردم را موضوع اصلی کشور می‌دانند. مردم اما از روند امور اجرایی ناراحت هستند به همین خاطر حس و حالی انتخاباتی ادوار گذشته تجربه نمی‌شود. دلیلش هم نوع مدیریت اخیر کشور است.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مردم نسبت به نظام و انتخابات دغدغه‌های خاص خود را دارند، گفت: به  هر حال به نظر می‌رسد که با توجه به کثرت نامزدها، انتخابات رقابتی خواهد شد اما دو قطبی نخواهد شد چرا که به نظرم کسانی که ادامه دهنده روند معیوب چند سال اخیر باشند، مقبولیت مردمی ندارند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم تأکید کرد: روند انتخابات در کشور ما غیرقابل پیش بینی بوده و هست.

سعیدی با استناد به تجربه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ضمن تأکید به غیرقابل پیش بینی بودن روندها گفت: آقای ناطق نوری در سال ۱۳۷۶ به عنوان برنده آمد اما سید محمد خاتمی در آن انتخابات برنده شد. در انتخابات سال ۱۳۸۴، آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان برنده آمدند، اما آقای محمود احمدی‌نژاد برنده بود. همچنین در سال ۱۳۸۸، میرحسین موسوی به عنوان برنده آمد، اما مجددا احمدی نژاد برنده شد. پس، هیچ کدام از ما پیشگو نیستیم اما قطعا می‌توانیم بر اساس شرایط اجتماعی گزاره‌هایی را مطرح کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: به نظرم، مردم طالب یک مدیریت جدید هستند. سابقه و  عملکرد هر فرد، معیار خوبی برای نوع مدیریت نامزدها خواهد بود.

وی در خصوص مشارکت مردمی گفت: اینکه شور انتخاباتی در ادوار گذشته بیشتر بود، انکارناپذیر است. وقتی مسئولی در کشور اختیار و قدرت خودش را زیر سوال می‌برد، برای بخشی از مردم این پرسش ایجاد می‌شود که رأی دادن ما چه فایده‌ای دارد؟ به نظرم، این تحلیل‌ها درست نیست و هر کس که دل در گرو ایران دارد باید در  انتخابات شرکت کند. پیش بینی فعلی مشارکت بر اساس نظرسنجی‌ها عدد جالبی نیست. امیدوارم هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، میزان مشارکت بیشتر شود.

سعیدی در پایان سخنان خود در انتقاد از عملکرد صدا و سیما در آستانه انتخابات گفت: صدا و سیما در آستانه همه انتخابات‌ها، با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو می‌کند و نظر کسانی را می‌پرسد که شاید در ظاهر چندان حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند. من معتقدم که همه مردم ایران  دل گرو ایران، اسلام و نظام دارند. همه مردم ایران همیشه باید سهمی در رسانه ملی داشته باشند. صدا و سیما نباید صرفا تریبونش را در آستانه انتخابات برای آنها روشن کند. این رفتارها باعث می‌شود خاطر مردم آزرده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *