سخنگوی IOC: اکثر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود

سخنگوی IOC: اکثر ورزشکاران المپیکی واکسینه خواهند بود

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد اکثر ورزشکاران با زدن واکسن وارد توکیو خواهند شد.

به گزارش سادس و به نقل از تایمز،  کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰  به میزان بالای واکسیناسیون برای ورزشکاران شرکت کننده متکی است. همانطور که IOC اعلام کرد، آنها می خواهند “اکثریت زیادی” از ورزشکاران را با شروع رویداد واکسینه کنند.

مارک آدامز سخنگوی IOC گفت: اکثریت زیادی از ورزشکاران در دهکده بازیها واکسینه خواهند بود. علاوه بر ورزشکاران، مربیان و سرپرستان نیز واکسینه خواهند بود.  IOC در حال حاضر در تلاش است تا به ورزشکارانی که می خواهند واکسن بزنند کمک کند.

در اوایل این ماه، IOC توافق نامه ای را با بیوتک و فایزر برای تهیه واکسن به کمیته‌های المپیک اعلام کرد. قرار است اولین دوزهای واکسن در اواخر ماه جاری به ورزشکاران زده شود. آدامز بار دیگر تأکید کرد که اهدای دوزهای واکسن به ورزشکاران برتر تأثیری در تأمین جمعیت ملی  کشورها نخواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا در طول اقامت در توکیو، به ورزشکاران واکسینه شده آزادی بیشتری نسبت به دیگران داده می شود یا خیر.

تاکنون طبق اطلاعات کمیته بین المللی المپیک، ۷۸۰۰ ورزشکار جواز حضور در بازی های تابستانی را کسب کرده‌اند. بنابراین بیش از ۷۰ درصد از کل ۱۱ هزار شرکت کننده مشخص شده اند. تا ۲۹ ژوئن نیز ۲۰ درصد از طریق رتبه بندی و ده درصد از طریق مسابقات سهمیه المپیک می گیرند. 

آدامز گفت: ما با سرعت کامل در حال حرکت هستیم. بازی ها برگزار می شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *