شیرازی‌ها مستحق پروژه‌های فاخرند

سادس/فارس شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تاریخ، فرهنگ و مردمان فرهنگور شیراز لیاقت کارهای فاخر دارند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات از برخی تریبون‌ها شنیده می‌شود که چرا پروژه پیاده راه گران قیمت در سطح مناطق اجرا شده است؟ در حالی‌که مردم شیراز مستحق چنین پروژه‌هایی هستند.

حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های شهرداری شیراز بیان کرد: در سطح شهر فضاهای رها شده و گم شده زیادی وجود دارند اما گاهی اوقات دیده نمی‌شوند در حالی که با طراحی و تغییرات مناسب می‌توان آنها را برای استفاده شهروندان به فضاهای زنده، فعال و پویا تبدیل کرد.

به گزارش سادس به نقل از شهرداری شیراز، اسکندرپور ادامه داد: رویکردی که در مدیریت شهری و شورای شهر شیراز در این دوره دنبال شد، این بود که قبل از آنکه خودرو در شهر برایمان مهم باشد افراد در شهر برای ما اهمیت دارند. 

شهردار شیراز به مؤلفه مهم بودن انسان‌ها در سیاست انسان محوری اشاره و بیان کرد: شهر را برای آدم‌ها می‌سازیم نه برای خودرو؛ تقاطع‌ها تنها سرعت خودرو را افزایش می‌دهند.

اسکندرپور با بیان اینکه فضا را برای خودرو ساخته‌ایم نه برای آدمها و به همین دلیل نگاه انسان محوری طی سه سال گذشته در پروژه‌ها اعمال شد، عنوان کرد: در دو سال اول این دوره از مدیریت شهری به طراحی و مراحل تصویب پروژه‌های انسان محور برای انعقاد پیمان گذشت و امروز در حال اجراست.

او اضافه کرد: ما در شهرداری موظفیم که در همه جای شهر فضاهای این چنینی را برای استفاده خانواده‌ها به دور از زندگی آپارتمانی گسترش دهیم.

شهردار شیراز همچنین با تاکید بر تقدم پیاده بر سواره و تقدم انسان بر خودرو در نگاه انسان محوری، اظهار کرد: امروز شهرهای تراز یک دنیا سیاست پیاده در شهر را دنبال می‌کنند.

اسکندرپور گفت: متاسفانه در شهرسازی‌های جدید فضاهای تعاملی کمتر در اختیار شهروندان قرار داده شده و تلاش ما بر بازگشت به همان فضای قبلی است و معتقدیم که شهروندان هر منطقه باید بتوانند در همان منطقه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تعاملی را در اختیار داشته باشند.

او به پیاده راه استاد شجریان هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه افتخاری برای شیرازی‌ها به عنوان یک پروژه درجه یک ملی در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: شیراز، شیرازی و تاریخ شیراز می‌طلبد پروژه‌هایی متفاوت نسبت به دیگر نقاط کشور داشته باشند.

اسکندرپور همچنین خواستار احترام به جوانان معمار و شهرساز شیرازی شد و گفت: به آنها فرصت رشد و بالندگی با اجرای پروژه‌های فاخر دهیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه در هر ١١ منطقه شیراز پارک‌های سلامت و ورزش در حال اجراست، گفت: برای همه سنین خانوادگی در این پارک‌ها فعالیت تعریف کرده‌ایم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *