نظری خانقاه: به زودی دولت رو به تولید و پشت به رانت تشکیل خواهد شد

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: به زودی اجماع نیروهای انقلاب حول محور یک شخصیت انقلابی، کاربلد، مدافع مستضعفان، سرآمد مبارزه با فساد دل همه دوستداران کشور و انقلاب را شاد خواهد کرد تا دولت رو به تولید و پشت به رانت ایجاد شود.

به  گزارش سادس، سید غنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، منادی گفتمان جدید در سطح جهانی بود که با شعارها و اهداف والای انسانی توام شد. این حرکت عظیم با محوریت رهبری الهی و حضور حداکثری مردم به ثمر رسید. اینک با انبوهی از تجربه‌های تلخ و شیرین گذشته، به گام دوم انقلاب رسیدیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کمال تاسف در موضوع عدالت اجتماعی کارنامه خوبی کسب نکرده‌ایم؛ اظهار کرد: خروج برخی دولت‌ها از ریل اصلی انقلاب و بی‌توجهی به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه، نارضایتی و گله مندی‌های بزرگی را در میان آحاد ملت ایجاد کرده است. بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و نقش محوری مردم در امور حکمرانی و نگاه به ارزش‌های دینی، ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر برای برنامه ریزی‌های آینده است.

نظری خانقاه تصریح کرد: اخبار نزدیکی و همگرایی جریان‌های انقلاب و نیروهای دلسوز وطن برای ریاست جمهوری آینده نوید برگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب است. به زودی اجماع نیروهای انقلاب حول محور یک شخصیت انقلابی، کاربلد، مدافع مستضعفان، سرآمد مبارزه با فساد دل همه دوستداران کشور و انقلاب می شود اما مبادا این مسروری عامل بی توجهی به نقش مردم در انتخابات شود، لذا جریان‌های سیاسی باید شرط موفقیت را در رضایت مردم و نقش آنها در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی دریابند را شاد خواهد کرد تا دولت رو به تولید و پشت به رانت ایجاد شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی از وضعیت معیشتی فرهنگیان انتقاد کرد و اظهار کرد: مجلس خواهان تسریع در تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در خصوص ارزش این قشر بزرگ و اضافه نمودن معلمان بازنشسته به این امر است. همچنین جای تعجب است که کارکنان دادگستری با حقوق پایین درگیر مشکلات جدی علی رغم کار سخت و طاقت فرسا در تامین عدالت هستند لذا وزارت دادگستری سریعا لایحه لازم را در این خصوص ارائه کند. دهیاران نیز به عنوان ماموران عمران و آبادی روستاها با وضع مبهم استخدامی مواجه هستند لذا اقدام عاجل وزارت کشور مستدعی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *