صدور احکام سوال برانگیز در فدراسیون بدنسازی/ انتصاب در انجمنی که مجوز وزارت ورزش را ندارد!

صدور احکام سوال برانگیز در فدراسیون بدنسازی/ انتصاب در انجمنی که مجوز وزارت ورزش را ندارد!

رییس فدراسیون بدنسازی در حالی اقدام به دو انتصاب در انجمن نوپای پاورلیفتینگ کرده که وزارت ورزش هنوز موافقت خود را برای تشکیل این انجمن اعلام نکرده است.

به گزارش سادس، در ادامه صدور احکام متعدد رییس فدراسیون بدنسازی طی ۴ ماه گذشته، در شرایطی که هنوز وزارت ورزش موافقت خود را با تشکیل انجمن پاورلیفتینگ اعلام نکرده، نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی اقدام به انتصاب رییس انجمن پاورلیفتینگ و عضو هیات رییسه این انجمن کرده است.

انتصاب عضو هیات رییسه انجمن نیز در حالی است که به گفته بازرس این فدراسیون، قانونی درباره اختیار تشکیل هیات رییسه برای انجمن های ورزشی وجود ندارد و سازمان هایی مثل سازمان لیگ فوتبال و والیبال می توانند هیات رییسه تشکیل دهند.

بر این اساس طی احکامی از سوی نصیرزاده، احمد نادری در تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان عضو هیات رییسه انجمن پاورلیفتینگ منصوب شد و فرشید سلطانی نیز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به عنوان رییس انجمن پاورلیفتینگ حکم گرفت که خبر این دو انتصاب نیز در سایت رسمی فدراسیون منتشر شد.

البته صدور این احکام در حالی است که بازرس قانونی فدراسیون بدنسازی در جریان آن ها نیست و می گوید اگر این احکام صادر شده باشد، باید رونوشت آن ها نیز برای وی ارسال می شد.

مهدی مستجاب الدعوه بازرس قانونی فدراسیون بدنسازی در گفتگو با سادس، در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش با تشکیل انجمن پاورلیفتینگ در فدراسیون بدنسازی موافقت کرده یا خیر، اظهار کرد: فدراسیون در این رابطه با وزارت ورزش مکاتبه کرده و منتظر پاسخ وزارت ورزش است. بازرس رسمی فدراسیون بدنسازی، در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم اینکه وزارت ورزش هنوز موافقت خود را با تشکیل انجمن پاورلیفتینگ اعلام نکرده، اما رییس فدراسیون بدنسازی اقدام به انتصاب رییس و عضو هیات رییسه انجمن پاورلیفتینگ کرده است، گفت: اطلاعی از صدور این احکام ندارم. اگر حکمی صادر شده بود، رونوشت آن ها برای بنده می آمد. هیچ رونوشتی در اینباره به دست من نرسیده است.

وی درباره اقدام رییس فدراسیون بدنسازی برای تشکیل هیات رییسه انجمن پاورلیفتینگ و اینکه آیا یک انجمن زیر نظر فدراسیون می تواند همانند فدراسیون، هیات رییسه داشته باشد یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر در قالب سازمان باشد می تواند هیات رییسه داشته باشد مثل سازمان لیگ فوتبال یا سازمان لیگ والیبال که هیات رییسه آن ها می تواند کارها را تسهیل کند. تا تشکیل هیات رییسه اصلی فدراسیون تصمیماتی را اتخاد می کنند، سپس به هیات رییسه فدراسیون می رود و اگر مصوبات آن ها مغایرت قانونی داشته باشد هیات رییسه فدراسیون جلوی آن را می گیرد، در غیر اینصورت پس از تصویب اجرایی می شوند. قانونی درخصوص اینکه آیا انجمن ها هم می توانند دارای هیات رییسه باشند یا نه، وجود ندارد.

مستجاب الدعوه در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل انجمن پاورلیفتینگ در فدراسیون بدنسازی پس از تصویب هیات رییسه فدراسیون صورت گرفته یا خیر، گفت: فدراسیون ها به دلیل تعدد و گستردگی فعالیت ها موظف هستند طبق ماده ۱۶ اساسنامه فدراسیون های ورزشی اقدام به تشکیل کمیته یا انجمن کنند. این موضوع ابتدا باید مصوبه هیات رییسه را داشته باشد، سپس درخواست تشکیل کمیته یا انجمن به وزارت ورزش می رود و اگر وزارت ورزش با آن موافقت کرد، در نهایت در مجمع فدراسیون مطرح می شود که معمولا در صورت تایید وزارت ورزش توسط مجمع نیز تصویب می شود. تشکیل انجمن پاورلیفتینگ مصوبه هیات رییسه فدراسیون بدنسازی را دارد و پس از تصویب هیات رییسه به وزارت ورزش ارسال شده اما هنوز پاسخ آن نیامده است.

بازرس قانونی فدراسیون بدنسازی در پایان گفت: مجمع فدراسیون بدنسازی پانزدهم تیر ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *