ادامه کار بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال

به گزارش سادس:

ادامه فعالیت ۵ بازنشسته از مجموع ۴۲ بازنشسته فدراسیون فوتبال که مورد پرسش سازمان بازرسی کل کشور قرار داشته‌ بر ابهامات پیرامون چرایی اجرای دو پهلوی قانون در فدراسیون فوتبال افزوده است.

به گزارش مشرق، پس از آن که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به حضور ۴۲ فرد بازنشسته در فدراسیون فوتبال حساسیت نشان داد و اعلام کرد که این افراد نباید به صورت رسمی در فدراسیون استخدام شوند و حقوق و حق بازنشستگی بگیرند، مسئله ماندن یا رفتن این افراد از فدراسیون مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

فدراسیون فوتبال پذیرفت که با این افراد قطع همکاری کند ولی در پایان آبان مشخص شده که از تعداد ۴۲ کارمند بازنشسته فدراسیون، ۵ نفر – علی‌رغم مخالفت سازمان بازرسی – هم‌چنان در فدراسیون فوتبال حضور دارند و در لیست حقوق ماه گذشته این فدراسیون حضور داشته و حقوق دریافت کرده‌اند.

ظاهرا فدراسیون فوتبال پس از ۳ ماه کش و قوس با موضوع بازنشسته‌ها، با ۳۷ کارمند بازنشسه برای عدم فعالیت در فدراسیون به توافق رسیده اما هم‌چنان بر حضور غیرقانونی ۵ نفر دیگر اصرار دارد.

این ۵ نفر شامل مسوول مسابقات سازمان لیگ، یکی از نزدیکان کفاشیان، یک مشاور دبیرکل و ۲ نفر دیگر از امور مالی فدراسیون هستند که علیرغم اصرار سازمان بازرسی برای اجرای قانون درباره همه بازنشسته‌ها، همچنان در فدراسیون مشغولند. هر چند برخی از این افراد مدعی فعالیت بدون حقوق در فدراسیون شده‌اند که این موضوع نیز بر ابهام حضورشان در فوتبال می‌افزاید.

مهدی تاج قبلا گفته بود که حضور برخی از کارمندان بازنشسته در فدراسیون لازم است و به دلیل  اهمیت کار، تخصص و تجربه‌شان، جایگزین خاصی برای آن‌ها نیست. رییس فدراسیون فوتبال قول داده بود که برای ادامه حضور آن‌ها مجوز لازم را بگیرد اما خبرنگار ایسنا اطلاع حاصل کرده که تاکنون هیچ نهاد قانونی مجوزی برای ادامه فعالیت این ۵ بازنشسته هم‌چنان شاغل، به فدراسیون فوتبال نداده است.

در آخرین مورد سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به درخواست مکتوب فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف درباره پرداخت حق سنوات بازنشسته‌ها و هم‌چنین کسب مجوز برای ادامه فعالیت ۵ نفر مذکور، پاسخی نداده و تنها شفاها اعلام کرده که فدراسیون هر تصمیمی دارد راسا عملیاتی کند و در صورتی که اقدامی خلاف قانون باشد، این سازمان به آن ورود خواهد کرد.

باید دید مهدی تاج و مجموعه فدراسیون فوتبال بر اساس کدام مجوز و طبق کدام قانون همچنان این ۵ نفر را در فدراسیون نگه داشته و بر ادامه کارشان اصرار دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *