ملی‌پوش سابر: اپه و فلوره می‌خواهند ارزش کار را ما پایین آورند/ این برخوردها درست نیست

ملی‌پوش سابر: اپه و فلوره می‌خواهند ارزش کار را ما پایین آورند/ این برخوردها درست نیست

ملی پوش شمشیربازی سابر گفت: برخی ها بجای اینکه دنبال ضعف کار خود باشند بهانه می آورند که چون سابر امکانات دارد نتیجه می‌گیرد و ارزش کار ما را پایین می آورند.

محمد رهبری در گفتگو با سادس درباره اینکه پس از سهمیه نگرفتن شمشیربازی ایران در مسابقات زون آسیا در بخش های اپه و فلوره این بحث مطرح شده که تیم سابر به دلیل داشتن امکانات نتیجه گرفته است، بیان کرد: ما از اول امکاناتی نداشتیم اما روز به روز پیشرفت کردیم و نتیجه گرفتیم و آن موقع کم کم امکانات را در اختیارمان گذاشتند. البته در حال حاضر هم امکانات ما نسبت به خیلی از تیم‌های دنیا پایین تر است با این حال تلاش می کنیم و نتایج قابل قبولی می گیریم.

او ادامه داد: متاسفانه اپه و فلوره پشت نتایج خود پنهان می شوند و همیشه بهانه ای دارند. بهانه حال حاضرشان هم این است که سابر نتیجه می‌گیرد چون امکانات دارد و به جای اینکه دنبال ضعف کار خود باشند ارزش کار ما را پایین می آورند. سابر در المپیک ۲۰۱۲ لندن یک سهمیه گرفت و برای المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست، دو سهمیه بگیرد و اکنون برای المپیک توکیو تعداد سهمیه خود را به عدد چهار رسانده است اما اپه و فلور هیچ کاری نکرده‌اند و فقط می‌گویند که ما امکانات سابر را نداریم، این در حالی است که ما هم با دست خالی به جنگ ابر قدرت ها رفتیم و توانستیم نتیجه بگیریم. 

ملی پوش سابر ایران همچنین گفت:  نکته این است امکاناتی که سابر دارد شاید الان با امکانات تیم‌هایی چون هنگ کنگ و هند هم برابری نکند. در این شرایط برخی‌ها دعا می کنند که ما نتیجه نگیریم تا هجمه‌ای به آنها وارد نشود که این برخوردها واقعاً درست نیست چون همه در یک فدراسیون هستیم. از طرفی بودجه شمشیربازی اگر افزایش پیدا کرده به خاطر نتایجی است که سابر گرفته است و رئیس فدراسیون هم گفت اگر سابر نتیجه نمی‌گرفت بودجه شمشیربازی را افزایش نمی دادند. چرا این افراد به این مسئله توجه ندارند؟

رهبری در پاسخ به این پرسش که سابر چه امکاناتی دارد که بقیه  اسلحه‌ها از نداشتن آن گلایه دارند، تاکید کرد: ما در آکادمی ملی المپیک تمرین می کنیم. از آنجا که سرمربی تیم ملی اپه اهل مشهد است خودش درخواست می دهد که اردوها در مشهد باشد که راحت تر باشد و ما هیچ موقع اعتراض نکرده ایم که چرا اردوهای آنها خارج از تهران برگزار می‌شود. در آکادمی ملی المپیک هم به ما داروی قوی تر شدن نمی‌دهند و ما در یک سالن تمرین می‌کنیم و در خوابگاه هم ساکن هستیم.  ماساژور هم موضوع دیگری است که عنوان کردند تیم سابر دارد و تیم‌های دیگر ندارد این در حالی است که ما تا قبل از اینکه سهمیه المپیک بگیریم، ماساژور نداشتیم و فکر می کنم برای همه رشته هایی که سهمیه المپیک گرفته اند، ماساژور در اختیار آنها گذاشته شده است.  به نظرم این مسائل فقط بهانه است و می‌خواهند نشان بدهند که جنگ نابرابری بین اسلحه ها وجود دارد در صورتی که که نمی گویند سابر با حداقل امکانات با کشورهای قوی همچون فرانسه رقابت می کند که ۴۰ هزار شمشیرباز اسلحه  سابر دارد و ما در این شرایط چهار سهمیه گرفتیم و فرانسه یک سهمیه. ما دنبال بهانه نیستیم و فقط تلاش می کنیم که نتیجه بگیریم اما برخی ها می‌خواهند ارزش کار ما را پایین بیاورند.

ملی پوش سابر ایران در پاسخ به این پرسش که چرا در فاصله کمتر از سه ماه مانده به المپیک باید تیم سابر درگیر اظهار نظر اسلحه های دیگر شود، تصریح کرد:  ما هیچ موقع راجع به هیچ تیمی صحبت نمی‌کنیم و نمی گوییم تیمی بد است یا خوب اما متاسفانه برخی‌ها که در مسابقات نتیجه بدی گرفته اند به جای اینکه ساکت باشند، علیه ما صحبت می‌کنند و ارزش کار ما را پایین می آورند. ما با برنامه ریزی خیلی خوب و کادرفنی قوی داریم برای المپیک آماده می‌شویم و  مشکل فقط حواشی است که برخی ها دارند به وجود می‌آورند و فدراسیون باید جواب این افراد را بدهد. امکانات برای همه بوده است حتی برای آنها بیشتر هم بوده است. اما اکنون که نتیجه نگرفته اند دارند بهانه جویی می کنند. تیم اپه ما پنجم آسیا بوده اما بخاطر عدم مدیریت یک نفر، چهار شمشیرباز خوب ما مجبور به استعفا شدند. اکنون هم که همان فرد نتیجه نگرفته می گوید امکانات نداشته اند و سابر چون امکانات دارد نتیجه می گیرد. واقعا این اظهار نظرها در مورد تیمی که برای المپیک آماده می شود، درست نیست‌.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *