بررسی صلاحیت ۵۹۳۹ داوطلب شرکت در انتخابات شوراها در استان تهران

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت که در کل استان تهران به جز شوراهای روستاها ، صلاحیت ۵۹۳۹ نفر مورد بررسی قرار گرفت.

احمد نادری در گفت و گو با سادس، با اشاره به بررسی صلاحیت ها گفت: کار بررسی صلاحیت ها در ۱۶ شهرستان استان تهران انجام شد که در کل استان تهران صلاحیت ۵۹۳۹ نفر مورد بررسی قرار گرفت؛ البته این غیر از بررسی صلاحیت داوطلبان در شوراهای روستاهاست که با تاخیر انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۲۵۸ نفر داوطلب در شهرهای استان تهران هستند. دولت (هیات اجرایی) و هیات های نظارت شهرستان ها صلاحیت تعدادی از داوطلبان را تایید نکرده است؛ لذا داوطلبان رد صلاحیت شده از  نهم تا دوازدهم اردیبهشت مهلت دارند تا شکایات خود را ثبت کنند. هیات عالی نظارت استان تهران از دوازدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه این شکایات را بررسی می‌کند.

نادری همچنین اظهار کرد: نمایندگان مجلس بر رعایت مر قانون تاکید دارند و این موضوع در بررسی صلاحیت ها مد نظر قرار می گیرد. فساد به خصوص فساد مالی خطر قرمز ماست، موضوعی که در شوراهای فعلی زیاد مطرح بوده؛ لذا پرونده افرادی که مساله مالی داشته اند به طور دقیق بررسی شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با بیان اینکه باید حق الناس را توامان با حق جمهوری اسلامی در نظر بگیریم، تاکید کرد: در این دوره تایید صلاحیت ها هیچگونه نظر شخصی و حزبی اعمال نشده و از همه ادیان و مذاهب درون جمهوری اسلامی بررسی صلاحیت داشتیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *