وزارت دفاع ژاپن مرکز واکسیناسیون در توکیو افتتاح می‌کند

به عنوان بخشی از تلاش‌های ژاپن برای تسریع در کمپین واکسیناسیون کووید ۱۹ همزمان با نزدیک شدن به آغاز بازی‌های المپیک، مقامات این کشور امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، ژاپن ماه آینده یک مرکز واسیناسون انبوه در مرکز توکیو افتتاح خواهد کرد.

به گزارش سادس، به نقل از پایگاه خبری رویترز، “کاتسونوبو کاتو”، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: درخصوص اینکه چه واکسنی در این مرکز استفاده خواهد شد یا اینکه ظرفیت پذیرش این مرکز در هر روز چه تعداد خواهد بود، هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: زمانی که وزارت دفاع و مقامات محلی به برنامه‌ای دست پیدا کنند، جزئیات آن اعلام خواهد شد. دولت توکیو همچنین از تلاش‌های واکسیناسیون در “اوساکا” واقع در غرب ژاپن حمایت خواهد کرد.

ژاپن همزمان با تلاش برای مقابله با موج چهارم پاندمی کرونا آن هم تنها ۸۷ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک، روز یکشنبه سومین وضعیت فوق‌العاده در مراکز پرجمعیت اصلی‌اش را اعمال کرد.  

وزارت دفاع ژاپن در توییتی اعلام کرد، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور از این وزارتخانه خواسته تا ۲۴ مه (سوم خرداد) مرکزی را برای واکسیناسیون انبوه با برنامه‌ای سه ماهه راه‌اندازی کند. این مرکز به ساکنین در پایتخت و استان‌های اطراف از جمله سایتاما، چیبا و کاناگاوا خدمت‌رسانی خواهد کرد.

روزنامه نیکی شیمبون روز یکشنبه گزارش داده بود که این مرکز توکیو روزانه حدود ۱۰ هزار تن را واکسینه خواهد کرد در حالی که پایگاه خبری کیودو روز دوشنبه گزارش داده بود که دولت قصد دارد از واکسن مدرنا استفاده کند.

براساس آمار منتشر شده، ژاپن در ماه جاری میلادی واکسیناسیون افراد مسن این کشور را آغاز کرد اما تاکنون تنها حدود ۱.۵ درصد از کل جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شده‌اند.

ژاپن حدود ۵۶۴ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ از جمله ۹۹۶۹ مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *