گوندوغان: در آلمان به خاطر نام فامیلی‌ام نمی‌توانستتم خانه رهن کنم

گوندوغان: در آلمان به خاطر نام فامیلی‌ام نمی‌توانستتم خانه رهن کنم

ستاره ترک تبار منچسترسیتی در صحبت‌هایی که سر و صدای زیادی به پا کرده است از نژادپرستی در آلمان سخن گفت.

به گزارش سادس و به نقل از تایمز،  ایلکای گوندوغان، هافبک منچسترسیتی که پیش از این در تیم بوروسیادورتموند بازی می‌کرد گفت که به دلیل نام ترکی نمی‌توانست آپارتمانی در شهر دورتموند اجاره کند.

این روزها صحبت‌ها از نژادپرستی در فوتبال بار دیگر زیاد شده است و ایلکای گوندوغان، هافبک منچسترسیتی در همین زمینه گفت: وقتی به دورتموند آمدم، فکر کردم که برای هر کاری آماده هستم ولی اشتباه کردم. هرگز آن چه را که در آن زمان اتفاق افتاد فراموش نمی‌کنم. من به دنبال یک آپارتمان در شهر بودم و شنیدم این افراد در مورد من صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌گفتند گوندوغان  زبان ترکی است. مطمئن هستی که توانایی خرید را دارید؟ وقتی به آن‌ها گفتم من فوتبالیست هستم، لحن آن‌ها کاملاً متفاوت می‌شد و من را دعوت به خانه‌ها می‌کردند. این بسیار ناراحت کننده است که به خاطر جو مهاجران در کشور آلمان چنین برخوردی صورت می‌گیرد.

این هافبک آلمانی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در بوروسیا بازی می‌کرد و در حال حاضر بهترین گلزن این فصل منچسترسیتی در تمامی رقابت‌هاست و توانست جام اتحادیه را نیز به دست بیاورد.

منچسترسیتی فرداشب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دور رفت به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود که این دیدار در پاریس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *