دختر رکابزن ایران شانس سهمیه المپیک دارد/ سفر پرتو آذر به اروپا برای تمرین و مسابقه

دختر رکابزن ایران شانس سهمیه المپیک دارد/ سفر پرتو آذر به اروپا برای تمرین و مسابقه

کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو به کمیته ملی المپیک اعلام کرده است که فرانک پرتو برای کسب سهمیه دوچرخه سواری کوهستان شانس دارد و باید او را ثبت نام کنند.

فرانک پرتوآذر در گفتگو با سادس در باره احتمال حضور در المپیک توکیو نیز گفت:  ژاپن در ایمیلی به کمیته ملی المپیک ایران اطلاع داد که من  شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را دارم و کمیته ملی المپیک ایران من را نیز ثبت نام کند. از این رو تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار فدراسیون و کمیته ملی المپیک قرار دادم. کاری که از دست من بر می آید تلاش و تمرین است امیدوارم به این آرزوی بزرگ یعنی حضور در المپیک برسم، البته حتی اگر در المپیک توکیو نباشم بیش از دو سال است که برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ دور خیز کرده ام و به آن خواهم رسید.

پرتوآذر در مورد دریافت ویزای سفر به اروپا  برای برپایی اردو و حضور در مسابقات بیان کرد: برای دریافت ویزای خود  بیش از چهار سفر از شیراز به تهران داشتم در نهایت با همکاری سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری روادید اروپا را جهت حضور در رقابتهای آماده سازی و برپایی اردو با مربی آلمانی خود دریافت کردم.

او ادامه داد:  باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط مربی شخصی ام و همچنین هماهنگی با آقای داوری سرپرست فدراسیون،از دی ماه سال ۱۳۹۹ برنامه مسابقات خود را تقدیم فدراسیون کردم و در راستای کسب مدال بازیهای آسیایی ۲۰۲۲، قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ برنامه ای را تدوین کرده ام. با توجه به دوری یکساله از میادین، اولین رقابت فصل من در ترکیه بود  که موفق به حضور در این رقابتها  شدم. پس از پایان مسابقات ترکیه، باتوجه به دریافت مجوز از شورای برون مرزی و با همکاری با فدراسیون دوچرخه سواری موفق شدم روادید اروپا را دریافت کنم.

رکابزن ملی پوش ایران در مورد تامین هزینه های مالی تمرینات و حضور در مسابقات نیز گفت: من مدت ها است که زیر نظر مربی شخصی خودم که اهل کشور آلمان هستن تمرین می کنم و تمام هزینه ها را به صورت شخصی می پردازم.  از مرداد سال ۹۸ تا کنون ، حدود ۲۶ میلیون تومان از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت کرده ام . همچنین  مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان بابت مسابقات ترکیه و بیش از ۱۸ هزار  یورو بابت هزینه مربی، مکمل و تجهیزات هزینه کرده ام. در آخرین صحبتی که با آقای داوری داشتم،  با نگاهی حمایت گرایانه به من اعلام کرد جهت حضور در اروپا کمکم می کند و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک و اداره ورزش و جوانان استان فارس هم کمک هایی داشته باشند. بدون شک در صورتی که حمایت های مسئولان نباشد چرخ دوچرخه هایم به سختی خواهند چرخید.

او در مورد برنامه های خود در اروپا تاکید کرد: من اولین مدال آور تاریخ دوچرخه سواری بانوان ایران در آسیا، پرافتخارترین بانوی دوچرخه سوار  ایران و دارنده آخرین و تنها مدال آسیایی سال ۲۰۲۰ دوچرخه سواری ایران هستم.  اما اکنون دو هدف بزرگ یعنی کسب مدال بازیهای آسیایی و حضور در المپیک ۲۰۲۴ را در پیش گرفته ام و در این مسیر، سخت تلاش خواهم کرد. در راستای دستیابی به اهدافم دو اردو  دراروپا در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده ام که در مرحله اول، روز یکشنبه به کشور سوئیس سفر خواهم کرد و در این سفر ۴۰ روزه در چهار رویداد کشورهای مختلف در صورت امکان شرکت می کنم. در این مدت نیز زیر نظر مستقیم مربی خودم که مربی چندین ورزشکار از ۲۰ کشوراول دنیا نیز هست، تمرین می کنم.

پرتوآذر در پایان گفت: از مردم ایران درخواست دارم برایم دعا کنند و درگذشت پدر  مکانسین های تیم های ملی دوچرخه سواری  را  تسلیت می گویم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *