دولت از کشاورزان حمایت کند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات محصولات کشاورزی گفت که دولت خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با تقدیر از حضور پرافتخار ۴ تیم فوتبال و نماینده کشورمان در بازی های آسیایی و با آرزوی پیروزی های بیشتر برای همه آن ها به ویژه تیم تراکتور، یاد و خاطره سردار حجازی یار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

میرتاج الدینی در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت، گفت: حمایت از تولید کشاورزان باید به صورت همه جانبه باشد، باید کود و نهاده های دامی موردنیاز  تامین شده و مدیریت لازم برای بازار و اعمال سیاست های حمایتی در پشتیبانی از محصولات کشاورزی باشد. گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

وی در پایان گفت که گندم یک کالای استراتژیک برای کشور است، خرید تضمینی با نرخ عادلانه و منصفانه موجب پایداری در خودکفایی گندم در کشور می شود، دولتمردان به جای خرید گندم خارجی و واردات آن با ارز ترجیحی این مبلغ را به خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان تخصیص دهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *