عزیزی: از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در سایت نطنز درست نیست

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه اخیر نطنز به بخشی از کابل های تامین و انتقال بر خسارت زده است، گفت که از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در سایت هسته ای نطنز درست نیست و آن را تکذیب می کنم.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با سادس با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از تاسیسات هسته ای نطنز گفت: این بازدید در راستای بررسی ابعاد حادثه نطنز صورت گرفت؛ صنعت هسته ای کشور با تلاش متخصصان داخلی رو به پیشرفت است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی چشم دیدن این موفقیت ها و رشد و شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند به همین دلیل تلاش می کنند با استفاده از برخی عوامل وابسته و واداده به این صنعت آسیب بزنند.

وی اخلال در یکی از واحدهای نطنز را اقدامی کور خواند و افزود: خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی این تاسیسات وارد شده که باعث اخلال درروند نیرو رسانی شده است همچنین آسیبی به بخشی از واحدهای انتقال برق سایت نطنز زده اما به طور کلی حادثه آن چنان مهم نیست و متخصصان با قدرت و جدیت در حال بررسی و رفع مشکلات هستند.اراده جوانان و مسوولان در صنعت هسته ای تبدیل هر تهدید به فرصت بوده و با همین رویکرد سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل های پیشرفته تر و با کیفیت تر جایگزین می شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه هیات کمیسیون امنیت ملی نقطه به نقطه تاسیسات نطنز را بازدید کرده گفت که تنها به بخشی از کابل های مسیر تامین برق خسارت وارد شده و کارشناسان و متخصصان در حال بررسی و چک کردن تمامی سانتریفیوژهای این تاسیسات هستند. بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در نطنز کار می کنند و بخشی از این سانتریفیوژها هم نیازمند بررسی برای ترمیم و یا تعمیر هستند.البته به طور طبیعی ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها می شود که از این جهت سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما طبق بررسی های ما این که گفته می شود هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده ، درست نیست و تکذیب می کنم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان این نکته که «دشمن به اهدافش نرسیده و نتوانسته خسارات موردنظر را وارد کند» گفت که تنها حجم بسیار کمی از کابل های برق آسیب دیده که آن هم در حال نوسازی است. همچنین هیچ گونه نشتی در نطنز رخ نداده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *