نحوه جبران عقب ماندگی دروس عملی هنرستانیها در پی تعطیلات کرونایی

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره روند آموزش هنرستانی‌ها و به ویژه دروس عملی و کارگاهی که با قرمز شدن وضعیت کرونا در بسیاری از مناطق تعطیل شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

مصطفی آذرکیش در گفت وگو با سادس، در این باره اظهار کرد: سه نوع درس در دوره هنرستان و کاردانش داریم؛ نخست دروس عمومی هستند که آموزش آنها تحت هر شرایطی به طریقه مجازی ارائه می شود.

وی افزود: بخش دوم دروس پایه مانند فیزیک، شیمی و ریاضی است و شایستگی‌های غیرفنی مانند اخلاق حرفه‌ای و کارآفرینی است که آموزش آنها هم در بستر تلویزیون و پیام رسان‌ها دنبال می‌شود. درباره آموزش این دو گروه از دروس جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گروه سوم، دروس کارگاهی هستند گفت: هنرجویان در شاخه فنی هفته‌ای دو روز در هفته کارگاه عملی دارند که ماهانه هشت روز می شود. طی چندماه سپری شده از سال تحصیلی، شهرها به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت‌های مختلفی قرار داشتند و در آن محدوده های زمانی که شهرها آبی و زرد بودند برگزاری کارگاه‌ها به صورت تراکمی در بسیاری از هنرستانها انجام شده است.

آذرکیش ادامه داد: در حال حاضر نیز همه شهرهای کشور قرمز و نارنجی نیستند اما در مجموع اگر فرض کنیم که تعطیلات ۱۰ روزه تمدید می‌شود و تا سه ماه دیگر هم نمی‌توانیم مدارس را در مناطق قرمز دایر کنیم، به تناسب هفته‌هایی که تعطیل است باید هر هفته دو روز را جبران کنیم و برای جبران سه ماه پیش رو، ۲۴ کارگاه عملی برگزار شود.

 وی افزود: ما به محض تغییر وضعیت و با فراهم شدن امکان آموزش حضوری با اجازه ستاد کرونا این کارگاه‌ها را برگزار می کنیم. البته امیدواریم این روند تداوم نیابد و شاهد بهبود وضعیت شیوع بیماری در شهرهای مختلف باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *