موضوع مهم‌تر از سلامت دانش‌آموزان نخواهیم داشت

سادس/تهران مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: موضوع مهم‌تر از سلامت دانش‌آموزان در مدارس نخواهیم داشت ، چرا که کرونا آسیب‌های جدی را به دانش‌آموزان از نظر روحی و جسمانی وارد کرده است.

محمد صیدلو عصر دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در مراسم افتتاحیه پروژه‌های ورزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در دبستان دخترانه شاهد ریحانه النبی(س)، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان امیدوارم با اعمالی که در این ماه پر خیر و برکت انجام می‌دهیم به انسان وارسته تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه امروز کرونا دنیا را به هم ریخته است، گفت: در ایران ۱۵ میلیون دانش آموز مخاطب آموزش و پرورش بود که از اسفند ۹۸ با شیوع کرونا نوع آموزش عوض شد و به سمت مجازی پیش رفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه قبل از ویروس کرونا معلمان، دانش‌آموزان و عوامل اجرایی در مدارس حضور پیدا می‌کردند و به کسب علم و دانش می‌پرداختند، ادامه داد: در هیچ جای دنیا هیچ نهاد و سازمانی به خاطر ویروس کرونا روش و فعالیت‌های خود را تغییر نداد.

صیدلو با بیان اینکه روش‌های آموزشی در ایران عوض شده است، تصریح کرد: بعد از اتمام کرونا بی‌شک نوع فعالیت‌های آموزشی نیز عوض می‌شود چرا که در فضای مجازی تجربه جدیدی کسب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا به رشد و شکوفایی، تعالی همچنین شادی و نشاط دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: بعد از کرونا اولویت مدارس پرداختن به تربیت بدنی، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان خواهد بود، موضوع مهم‌تر از سلامت دانش‌آموزان در مدارس نخواهیم داشت چرا که کرونا آسیب‌های جدی را به دانش‌آموزان از نظر روحی و جسمانی وارد کرده است.

صیدلو خاطرنشان کرد: کرونا باعث شد مدیران، معلمان و دانش آموزان از مدارس دور شوند، آموزش از راه دور و فصای مجازی برای آموزش و پرورش در ابتدا بسیار سخت بود ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مقام عالی وزارت آموزش در فضای مجازی و پیام رسان شاد به خوبی انجام شد و اطلاعات همه همکاران و دانش آموزان در این پیام رسان ثبت شده است.

وی در ادامه به نحو فعالیت آموزش و پرورش به بعد از کرونا اشاره کرد و گفت: باید خود را برای بعد از کرونا آماده کنیم چرا که همه چیز عوض شده است و نوع آموزش در دوران کرونا تغییرات چشمگیری پیدا کرده‌ و جامعه اولیا و معلمان خود را برای بعد از کرونا آماده کرده‌اند، مدارس باید به محلی برای شاد بودن، زندگی کردن در کنار یکدیگر و نشاط شادابی تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ابراز کرد: در مهرماه ۱۴۰۰ شرایط جدیدی در مدارس رقم خواهد خورد چرا که نحوه فعالیت مدارس تغییر پیدا می‌کند و نوع آموزش‌ها نیز عوض می‌شود تا دانش‌آموزان از محیط مدرسه لذت ببرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *