احمدی: ریل‌گذاری انجام شده در دولت تدبیر و امید در توسعه ورزش همگانی و روستایی بی‌سابقه است

احمدی: ریل‌گذاری انجام شده در دولت تدبیر و امید در توسعه ورزش همگانی و روستایی بی‌سابقه است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: وزارت ورزش و جوانان با گسترش ورزش همگانی در اقصی نقاط کشور از جمله توسعه و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، توانست به لحاظ کمی کیفی و زیرساخت‌ها به توفیقات خوبی دست پیدا کند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه ارائه طرح‌های ملی و مشترک فدراسیون‌های ورزش همگانی، ورزش روستایی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز برگزار شد.

در این نشست عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش گفت: توجه به حوزه‌ی ورزش همگانی و روستایی با هدف ارتقای سطح سلامتی، ایجاد نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای ورزش در شهرها و روستاها امری ضروری است. انتظارات مردم و مسوولان در موضوع ورزش همگانی با هدف ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها نسبت به سایر فدراسیون‌ها بالاتر است و انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌ها به سرعت در مسیر اجرا قرار بگیرد.

او در ادامه گفت: با نگاه ویژه سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، اعتبارات بسیار خوبی در اختیار سه فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی، ورزش‌های همگانی و زورخانه‌ای و پهلوانی قرار گرفت و برنامه‌های گسترده و موثری  برای توسعه همگانی ورزش در بخش‌های مختلف تدوین و اجرا شد تا بتوانیم این سه فدراسیون مهم را در اولویت برنامه‌ای و حمایتی قرار دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان با گسترش ورزش همگانی در اقصی نقاط کشور از جمله توسعه و تجهیز بیش از ۶۵٠٠ خانه‌ ورزش روستایی و ٢٠٠٠ زمین چمن مصنوعی توانست به لحاظ کمی و کیفی و زیرساخت‌ها به توفیقات خوبی دست پیدا کند. امیدوارم که این راه استمرار داشته باشد و به یک جریان دائمی تبدیل شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این حوزه در سال جدید اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار در سال ١۴٠٠، استمرار پویش های کمک مومنانه، و برنامه های ترویج فرهنگ پهلوانمردی و جوانمردی در جامعه ورزش مدنظر خواهد بود. همچنین از خرداد تا اسفندماه به مدت ۴٠ هفته و با محوریت فدراسیون‌های ورزشی و استان ها یادواره شهدا را خواهیم داشت.

احمدی هم‌چنین با اشاره به توجه دولت به بحث توسعه ورزش همگانی و روستایی گفت: در دولت تدبیر و امید در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی شاهد رشد قابل توجهی بودیم و ریل‌گذاری که در این دولت درخصوص توسعه ورزش همگانی و روستایی انجام شد بی‌سابقه است و این راه باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *