جزییات طرح «پیاده روی» و لیگ «مینی‌فوتبال» در سال ۱۴۰۰

جزییات طرح «پیاده روی» و لیگ «مینی‌فوتبال» در سال ۱۴۰۰

طرح «پیاده روی» و لیگ «مینی‌فوتبال» به عنوان ۲ هدف بزرگ فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۰ از سوی رییس این فدراسیون، اعلام شد.

به گزارش سادس، در نشست مشترک رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با وزیر ورزش و جوانان، افشین ملایی با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های این فدراسیون، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌هایی که به فدراسیون همگانی داده شد حرکت به سوی اجرای پروژه‌های ملی مشترک است و در این راستا تفاهم‌نام‌های بسیار خوبی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط امضا شده و باید در سال جدید به سمت اجرای این برنامه‌ها پیش برویم.

او ادامه داد: با توجه به میزان مرگ و میر در جهان بر اثر کم تحرکی که ایران هم در این آمار سهیم است، هدف و اولویت اصلی فدراسیون ورزش‌های همگانی کاهش کم تحرکی ملی و حرکت به سمت تحقق شعار سال این فدراسیون با عنوان «بهره‌وری نیروی کار ایران با ورزش همگانی» است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر فرایند تعامل بین بخشی در جهت تحقق اهداف، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف خود دو محور را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی «حمایت طلبی» از وزارت ورزش و دیگری «مشارکت طلبی» از سایر ارگان‌ها و سازمان‌هاست.

وی افزود: آگاهی بخشی به افکار عمومی، دوره رهبران سبک زندگی فعال برای تربیت مدیر درحوزه همگانی، برگزاری فیلم‌های کوتاه ورزش همگانی و پویش «قهرمانان اراده» برای جوانان چاق کشور را به عنوان چهار محور اصلی در سال جاری مدنظر قرار خواهیم داد.

او با اشاره به تلاش برای فراهم کردن زیر ساخت‌های ورزش همگانی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گفت: اگر بتوانیم اعتبارات لازم را فراهم کنیم تلاش خواهیم کرد استانداردهای لازم برای محیط فعال ورزش در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مدارس را فراهم کنیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به راه‌اندازی پویش جدید در این فدراسیون برای سال ۱۴۰۰، گفت: در بخش مردم فعال پویش پیاده روی را به عنوان یک طرح بزرگ سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم و لیگ یوگا، جشنواره ملی گردش و ورزش، جشنواره ملی مهد کودک‌ها، لیگ تندرستی و طرح ملی نشاط را خواهیم داشت.

طرح پیاده‌روی

ملایی در تشریح طرح پیاده‌روی، خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن سبک زندگی فعال ۱۱ گروه مخاطب را در نظر گرفته‌ایم؛ در سه روز خاص از سه هفته اول ترویج ورزش را برای یک گروه خاص مدنظر خواهیم داشت و در این طرح جامعه هدف یک روز را به عنوان مشارکت در این طرح انتخاب خواهد کرد و با ثبت نام در کمپین پیاده‌روی به ورزش و پیاده روی خواهد پرداخت و فعالیت پنج هزار گام را به ثبت برسانند و مجموع این آمار برای آن‌ها ثبت خواهد شد که در نهایت نفرات برتر انتخاب می‌شوند و حداقل اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده حداقل ۲ میلیارد تومان است که باید بتوانیم تامین کنیم.

لیگ «مینی فوتبال»

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری لیگ «مینی فوتبال» به عنوان دومین طرح بزرگ این فدراسیون در سال جدید نام برد و گفت: ثبت نام برای حضور در این لیگ رایگان است و برای دو رده سنی آقایان (بالای ۱۸ سال) و بانوان (بالای ۱۵) سال در نظر گرفته شده است؛ پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۰۰ هزار تیم در مینی فوتبال محلات شرکت کنند و پس از برگزاری مسابقات در رده‌های مختلف در نهایت برترین‌ها به تیم ملی خواهند رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *