امیدوارم مدال‌آوری دوومیدانی در المپیک لندن در توکیو تکرار شود

امیدوارم مدال‌آوری دوومیدانی در المپیک لندن در توکیو تکرار شود

سادس/خراسان رضوی معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان گفت: در المپیک ۲۰۱۲ یک بار سابقه کسب مدال در رشته دوومیدانی را داریم که امید است بتوان در المپیک توکیو نیز مجددا آن را تکرار کرد.

مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاحیه مسابقات بین‌المللی دوومیدانی، جام امام رضا(ع)، در خصوص فرایند برگزاری این مسابقات اظهار کرد: خوشحالیم که این دوره از مسابقات را در ایران برگزار می‌کنیم. مشهد در این مسابقات میزبان ۹ کشور اروپایی و آسیایی خواهد بود.

وی افزود: این دوومیدانی است که امروز سایر کشورها را در کنار ایران قرار داده است. برگزاری این رویدادها به آشنایی سایر کشورها با فرهنگ ایران کمک شایانی می‌کند. امیدوارم میهمانان خارجی ما روزهای خوبی را در این ایام سپری کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان ادامه داد: برگزاری اولین رویداد بین‌المالی خارج از سالن در ایران اقدام ارزشمندی از سوی فدراسیون دوومیدانی بود و امیدوارم برگزاری این شکل از مسابقات تداوم داشته باشد تا اتفاقی خوب و ماندگار در فدراسیون دوومیدانی رقم بخورد.

علی‌نژاد بیان کرد: برای موفقیت نیاز به یک برنامه جامع و منظم داریم که در آن باید به ابعاد مختلف توسعه توجه کنیم. فدراسیون دوومیدانی ایران در دوره جدید خود فعالیت‌های خوب و منسجمی را با نگاه‌ ویژه به سنین پایه و حفظ سرمایه‌هایی که هزینه‌های زیادی برای آنان صورت گرفته، آغاز کرده است.

وی یادآور شد: امروز بیش از ۸۰ ورزشکار تحت پوشش تیم‌های ملی دوومیدانی هستند. در بازی‌های آسیایی مدال‌های متعددی کسب کرده‌ایم. در مجموع اگر دوومیدانی ایران حال و روز خوبی داشته باشد، قطعا ورزش ایران در بخش مدال‌آوری جهشی قابل توجه خواهد داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان تصریح کرد: فدراسیون دوومیدانی برنامه خوبی را آغاز کرده و وزارت ورزش از برنامه‌های آنان به لحاظ مادی و معنوی نیز حمایت خواهد کرد تا روزهای بهتری در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی پیش‌رو داشته باشند.

علی‌نژاد در خصوص کیفیت ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: ورزشگاه امام رضا(ع) یکی از ورزشگاه‌های مدرن کشوری است که می‌توان برای برگزاری هر رویداد بین‌المللی از ظرفیت آن استفاده کرد. مشهد نیز میزبانی خوبی داشته و امیدوارم با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی این شرایط خوب تا پایان رقابت‌ها پایدار باشد.

وی اضافه کرد: این رویداد در تقویم فدراسیون دوومیدانی جهانی ثبت شده و برای مسابقات کسب سهمیه المپیک دارای امتیاز است؛ از همین رو در سال‌های‌ آتی که از کرونا فاصله بگیریم، برگزاری این مسابقات به یک رویداد بزرگ تبدیل خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری این مسابقات ابلاغ شده، رعایت شده است. ورزشکاران خارجی پیش از ورود به ایران و مشهد تست کرونا دادند و تقریبا در یک حالت شبه‌قرنطینه به سر می‌برند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *