نقش روحانیون در افزایش مشارکت جوانان روستایی برای شرکت در انتخابات شوراها

بخشدار کهریزک شهرستان ری با تاکید بر نقش موثر روحانیون در افزایش مشارکت روستاییان در انتخابات شوراها، گفت: روستاها یکی از شاخص های توسعه محور کشور بوده و همچنین نخبگان زیادی از دل روستاها خیزش و در نقاط کلیدی کشور ایفای نقش کرده اند، ائمه جماعات می توانند از طریق تریبون های ارزشمند معنوی، با دعوت ازجوانان روستایی موج مشارکت عمومی را در کالبد شهر و روستاها بالا ببرند.

به گزارش سادس، امین بابایی در نشست هم اندیشی ائمه جماعات روستاهای تابعه بخش کهریزک پیرامون مسائل انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روحانیان در بسترسازی فرهنگی و هدایت نخبگان و جوانان منطقه برای مشارکت بالا در انتخابات شوراهای اسلامی نقش بی بدیلی دارند. باتوجه به اینکه روستاها یکی از شاخص های توسعه محور کشور بوده و همچنین نخبگان زیادی از دل روستاها خیزش و در نقاط کلیدی کشور ایفای نقش کرده اند، ائمه جماعات می توانند از طریق تریبون های ارزشمند معنوی، با دعوت ازجوانان روستایی موج مشارکت عمومی را در کالبد شهر و روستاها بالا ببرند.

وی افزود: بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود و انتخابات رویه ای نظام مند برای مشارکت مردم در اداره کشور است. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از دستاوردهای سترگ نظام جمهوری اسلامی را تحقق مشارکت و آزادی های سیاسی در قالب برگزاری انتخابات عنوان فرمودند و این مقوله در پیوستگی اش با مباحث قانونی فصل الخطاب است تا همه ما تکلیف را بر خود روشن بدانیم و برای تثبیت اقتدار نظام مشارکت عمومی را بالا ببریم.

وی ادامه داد: همه افراد از هر جناح و جریانی باید با وحدت رویه برای انسجام و تثبیت اقتدار نظام در راستای بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، یک کار واحد انجام بدهند و آن هم اجرا و برگزاری انتخاباتی با شور، سلامت، امنیت، نظم و تحقق مشارکت حداکثری و به دور از جریانات سیاسی است که نظام را بیمه کند.

بابایی با اشاره به تبلیغات منفی برای مشارکت نکردن در ثبت نام داوطلبان گفت: دشمنان با برخی جریان سازی ها همیشه به دنبال اهداف پوچ خود بودند همانگونه که طی سالهای اخیر نیز فراز و فرودها و تنش های اجتماعی زیادی از سوی استکبار شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نظام استکبار، بحث انتخابات را نشانه گرفته است، افزود: این دوره بسیار اثربخش و تعیین کننده برای سرنوشت کشور است و نباید تحت الشعاع این جریانات و القای انرژی منفی مبنی بر رد صلاحیت شدن قرار بگیریم. وظیفه ذاتی ما است که با تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب با تمام انرژی به میدان بیاییم و سطح مشارکت داوطلبان را بالا ببریم تا با اتفاق نظر و وحدت رویه و با درهم تنیدگی همه قوم ها یک سری ارزش گذاری های زیربنایی را محقق کنیم.

بابایی با اشاره به وجود ۱۶ روستا در بخش کهریزک تاکید کرد: روستاها اعتبارات مالی خوبی از محل ارزش افزوده دریافت کرده و طی سالهای اخیر متحول شده اند و از مصرف گرایی به سمت تولید کنندگی هدایت می شوند اما عدم تشکیل شورا می تواند آسیب جدی به ساختار عملکردی در حوزه شوراها وارد کند. در دوره کنونی، برخی شوراها تخطی از قانون داشتند که برخورد قاطعانه با آنها صورت گرفت اما این موضوع نباید ارزش باصلابت عملکرد شوراهای شهر و روستا را تحت تاثیر قرار بدهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *