همتی: آیا درآمد مردم به میزان افزایش نرخ ارز بالا رفته است؟

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دلال بازی، واسطه گری و احتکار مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و متاسفانه نظارت جدی بر بازار وجود ندارد.

به گزارش سادس، حسن همتی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: تورم و فشار اقتصادی از یک سو و شیوع گسترده ویروس کرونا از سوی دیگر زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. بخش اعظمی از مردم درآمدشان روزمره بوده و امروز قادر به تامین معیشت خود و خانواده شان نیستند. نرخ دلار حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است آیا حقوق کارمندان، کارگران، کشاورزان و اقشار دیگر نیز به این میزان افزایش داشته است؟

وی در ادامه اظهار کرد: امروز متاسفانه هیچ نظارتی بر قیمت اجناس وجود ندارد قیمت یک کالا در یک طرف خیابان یک نرخ بوده و در طرف دیگر نرخی دیگر می باشد. دولت بازار را رها کرده و احتکار دلالان مردم را با مشکلات جدی رو به رو کرده است. قیمت گوشت، برنج و روغن سر به فلک کشیده است دلال بازی و واسطه گری پدر مردم را درآورده است.

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید کننده جنس را با قیمت پایین می فروشد و پس از چند دست چرخیدن با نرخی چندبرابر به دست مصرف کننده می رسد. این یعنی ظلم. هر بار از مسوولان نیز علت افزایش قیمت را می پرسیم آن را حباب اعلام می کنند. کاش یکی پیدا شود تا این حباب را یافته و آن را از بین ببرد. دولتمردان اعلام کردند که بعد از عید افزایش قیمت نخواهیم داشت اما بلافاصله بعد از صحبتهای آنها قیمت اقلام افزایش یافته یا سر کوچه مسوولان قیمتها ثابت است یا مسوولان اصلا به خرید نمی روند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاستهای آبی کشور به ویژه در حوزه شمال غرب غلط است و کشاورزان به شدت با مشکل کم آبی مواجهه بوده  و اکنون در حال ترک زمینهای خود هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *