حذف معکوس درآمد سرانه از احکام اصلاحی ساختار بودجه

سادس/بوشهر نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی از حذف جزء هفتم طرح اصلاح ساختار بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عبدالکریم جمیری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه که آذرماه سال گذشته در صحن مجلس به تصویب نمایندگان رسید، شاخص‌هایی را به منظور توزیع عادلانه بودجه‌های استانی از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تعیین کرده بود.

وی اضافه کرد: بر اساس بند هفتم ماده‌واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه، دولت مکلف است در تنظیم و تصویب لایحه بودجه سنواتی، توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان مدنظر قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اذعان کرد: یکی از شاخص‌هایی که در این بند مورد توجه قرار گرفته معکوس درآمد سرانه است که به‌منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد. این بدان معنی است که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند، ولی استان‌های نفت خیزی چون بوشهر و خوزستان که میزبان صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی هستند و سهم چندانی از درآمد سرانه خود ندارند با این مصوبه متضرر می شدند و از سهم اعتبارات آنها کاسته میشد.

جمیری با اشاره به پیگیری هایی که از سوی مجمع نمایندگان استان برای اصلاح این بند صورت گرفت بیان کرد: به اتفاق تعدادی از نمایندگان مجلس مکاتبات و مذاکراتی با شورای نگهبان و شورای انطباق مصوبات با سیاست‌های کلی نظام انجام دادیم و براساس مستندات قانونی ابهامات این مصوبه را متذکر شدیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الحمدلله پیگیری های نمایندگان نتیجه بخش بود و شورای نگهبان مبنای محاسبه درآمد معکوس سرانه در استان های نفت خیز را دارای ابهام دانست و طرح برای بررسی و اصلاح به صحن مجلس برگشت.

وی با اشاره به مذاکراتی که با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای ابهام زدایی از ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه صورت گرفت اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه جزء هفتم این بند از ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه صورت حذف شد و صبح امروز در صحن مجلس شورای اسلامی مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

عبدالکریم جمیری با تقدیر از پیگیری های نمایندگان و دغدغه های مردم و رسانه های استان بوشهر درخصوص این مصوبه خاطرنشان کرد: استان بوشهر با همه داشته ها و ظرفیت هایش دچار محرومیت های فراوانی است که باید با مطالبه گری همه آحاد مردم  و وحدت و همدلی بین نمایندگان و مسئولین اجرایی به جایگاه حقیقی و شایسته خود دست پیدا کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *