انتخابات زورخانه و دغدغه‌ای تکراری/ کاندیدایی که همچنان سرپرست است!

انتخابات زورخانه و دغدغه‌ای تکراری/ کاندیدایی که همچنان سرپرست است!

مهر علی باران چشمه در حالی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های زورخانه ای ثبت نام کرده، که کماکان به عنوان سرپرست این فدراسیون نیز مشغول فعالیت است.

حسین دهقانی دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: نامنویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای از ۲۹ بهمن تا ۱۲ اسفند ۹۹ انجام و در مجموع ۶ نفر برای حضور در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند. در پایان بررسی سوابق مدیریتی کاندیداها، یک نفر از آن ها رد صلاحیت شد و آقایان علیرضا زند، محمدکاظم کوهی، مجتبی جوهری، مهرعلی باران چشمه و مسعود امینی باغبانداری به لحاظ سوابق مدیریتی تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: اسامی این نفرات برای مرحله بعدی بررسی صلاحیت ها ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم تا با بهتر شدن اوضاع به لحاظ شیوع کرونا نسبت به اخذ مجوزهای لازم جهت برگزاری انتخابات اقدام کنیم.

دهقانی درباره ادامه حضور مهرعلی باران چشمه بعنوان سرپرست این فدراسیون، علی رغم ثبت نام در انتخابات، گفت: قانونی در این‌باره در آیین نامه و اساسنامه وجود ندارد اما قاعده بر این اساس بوده که سرپرست کاندیدا نباشد. در این‌باره پاسخگویی امور مجامع دقیق‌تر خواهد بود.

۱۶ دی ۱۳۹۹ با پایان مهلت ۴ ساله ریاست مجتبی جوهری بر فدراسیون ورزش های زورخانه ای، سردار مهرعلی باران چشمه به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون انتخاب شد تا ضمن اداره امور جاری فدراسیون، مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند اما اکنون باران چشمه در انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای ثبت نام کرده و در اقدامی خارج از عرف، منطق و عدالت، او کماکان به عنوان سرپرست فدراسیون مشغول به فعالیت است و مشخص نیست چرا وزارت ورزش و جوانان سرپرست جدیدی برای این فدراسیون منصوب نمی‌کند.

ادامه فعالیت باران چشمه در فدراسیون ورزش های زورخانه ای در حالی است که پیش از این وزارت ورزش سرپرستان فدراسیون هایی که اقدام به ثبت نام در انتخابات کرده بودند را با هدف برقراری عدالت، برکنار و فرد دیگری را برای ادامه سرپرستی انتخاب می‌کرده است.

حمید بنی تمیم در فدراسیون کشتی، ملایی در فدراسیون ورزش های همگانی، ناظمی در فدراسیون اتومبیلرانی، داوری در فدراسیون دوومیدانی و… نمونه‌هایی از این دست هستند که با اعلام کاندیداتوری در انتخابات، از ادامه فعالیت به عنوان سرپرست کنار گذاشته شده‌اند.

به گزارش سادس، اخیرا نیز حدود ۴۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ضمن حمایت علنی از یکی از کاندیداهای ورزش‌های زورخانه‌ای، در ادبیاتی جالب توجه خواستار انتخاب این فرد به عنوان رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای شده‌اند.

در جایی که بر اساس قانون اعضای مجامع هر فدراسیون در فرآیندی دموکراتیک با دادن رای در انتخابات، نسبت به انتخاب رییس فدراسیون اقدام می‌کنند، مشخص نیست چرا نمایندگان مجلس که  وظیفه خطیر قانونگذاری و دفاع از قانون و عدالت را بر عهده دارند، خود با دخالت در امور یک فدراسیون، علنا با حمایت از یک کاندیدا خواستار انتخاب او به عنوان رییس فدراسیون شده‌اند.

باتوجه به حساسیت‌های پیش آمده پیرامون انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، بهتر است که علاوه بر معرفی سرپرست جدید این فدراسیون، شرایطی فراهم گردد که همه کاندیداها در شرایط یکسان به رقابت باهم بپردازند و اعضای مجمع نیز در یک انتخابات سالم و بدون فشار از طرف های مختلف، رییس جدید این فدراسیون را انتخاب کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *