فرهنگی: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر اساس قانون جدید برگزار شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر اساس قانون جدید مصوب مجلس برگزار شود.

به گزارش سادس، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری صبح امروز (شنبه) خود گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در این هفته مجلس تنها در روزهای یکشنبه و سه شنبه جلسه علنی خواهد داشت. در مورد جلسات کمیسیون‌ها نیز نمایندگان می‌توانند در فضاهای بزرگتر تشکیل جلسه دهند و با تغییر ساعت در ماه رمضان محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین جلسات صحن مانند روز چهارشنبه هفته گذشته، در سه مکان برگزار خواهد شد تا از تجمع و کثرت نمایندگان در یک محل جلوگیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار شود تا شاهد صحنه ناگوار دوره‌های گذشته نباشیم، البته ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستیم که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است. همچنین مذاکراتی با وزارت کشور صورت گرفته تا معیار تحصیلات و سوابق اجرایی در ثبت نام‌ها رعایت شود و در صورت عدم ابلاغ با همکاری شورای نگهبان قانون قابل اجراست.

فرهنگی ادامه داد: بررسی طرح جهش تولید مسکن در مجلس به پایان رسید و دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده، از طرفی شکل گیری صندوق ملی تامین مسکن می‌تواند یکی از ساز و کارهای تامین نیاز مردم در این عرصه باشد تا شرایط بازار تغییر کند. همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان نیز به تصویب رسید که این قانون بازنگری در قوانین قبلی بوده و می‌تواند یکی از ساز و کارهای تاثیر گذار در تولید کشور باشد، مجلس در حال بررسی طرحی در حوزه کسب و کار بوده چرا که ما درصدد رفع موانع هستیم تا از جویندگان کار حمایت کنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یادآور شد: مجلس در راستای اعمال بعد نظارتی خود در هفته گذشته گام‌هایی برداشت به عنوان مثال در حوزه توسعه روابط خارجی رفع تحریم‌ها و بحث سند همکاری میان ایران و چین جلسه‌ای برگزار کرد. همچنین در بحث ساماندهی کالاهای ضروری نیز به بحث و بررسی پرداخت که در نهایت دو گزارش به مراجع قضایی ارسال شد. به نظر می‌رسد که اقدامات در راستای تنظیم بازار اثربخش بوده است.

فرهنگی درباره عدم بررسی لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت در صحن گفت: طرح‌ها و لوایحی که به مجلس می‌رسد مورد بررسی قرار گرفته و بعد در نوبت اعلام وصول قرار می‌گیرد و از طرفی نمایندگان پیش از سال جدید در حال بررسی بودجه بودند و بررسی این مورد احتمالاً به امسال موکول شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *