فلاحی: هیاتی از مجلس از مراکز هسته‌ای در کرج، تهران و یزد بازدید می‌کند

رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که هیاتی از مجلس به زودی از سایر مراکز هسته ای ایران در کرج، تهران و یزد بازدید می کند که این کار در راستای نظارت بر اجرای قانون اقدام راهبردی بوده و به شکل مستمر تا اجرای کامل قانون تداوم خواهد داشت.

سارا فلاحی در گفت و گو با سادس با اشاره به بازدید هیاتی از مجلس از چند مراکز هسته ای کشور گفت که این بازدید در راستای نظارت مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت گرفت.

‍وی توضیح داد: تیم نظارتی مجلس متشکل از ۱۲ نماینده از دو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی و انرژی به سرپرستی بنده از چهار سایت هسته ای اصفهان، نطنز، اراک و فردو بازدید کردند. این بازدیدها به شکلی فشرده و طی دو روز چهارشنبه و پنج شنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین صورت گرفت.

فلاحی با بیان اینکه در این بازدید نمایندگان شاهد اجرای جدی قانون مجلس در این مراکز هسته ای بودند، افزود: نمایندگان در کنار نظارت بر اجرای قانون از پیشرفت ها و دستاوردهای مختلف هسته ای ایران توسط دانشمندان و متخصصین جوان ایرانی بازدید کردند، پیشرفت هایی که بسیار  قابل تقدیر و افتخار آفرین است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه در این بازدیدها شعف و خوشحالی دانشمندان و متخصصین جوان هسته ای از قانون اقدام راهبردی مجلس بود، چون این قانون باعث برداشتن محدویت ها و زمینه ساز پیشرفت های جدید ایران خواهد بود. این جوانان افتخار آفرین اعلام کردند ما آمادگی کامل داریم که اگر سیاست نظام بر برداشتن کامل محدودیت ها قرار گرفت دنیا را با دانش بومی هسته ای خود شگفت زده کنیم.

به گفته فلاحی در این بازدید، عباس گلرو، ابوالفضل عمویی، ابراهیم رضایی، مرتضی محمودوند، احمدآوایی و علی علیزاده از کمیسیون امنیت ملی و مالک شریعتی، عبدالعلی رحیمی مظفری، هادی بیگی نژاد و موسی احمدی از کمیسیون انرژی و سید محمود نبویان از کمیسیون اصل نود حضور داشتند. 

وی گفت که جزئیات گزارش این بازدیدها به زودی به کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی و همینطور صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. بازدید تیم مذکور از سایر مراکز هسته ای ایران در کرج، تهران و یزد نیز به زودی انجام خواهد شد. این بازدیدها در راستای نظارت بر اجرای قانون اقدام راهبردی بوده و به شکل مستمر تا اجرای کامل قانون تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *